Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

Brakowanie akt - czy jest termin na wydanie zgody?

Zaczęty przez Pawel, Marzec 27, 2007,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pawel

Witam. Mam pytanie, czy Archiwum Państwowe ma jakiś określony czas (termin) na wydanie zgody na brakowanie, a jeśli tak to jaki akt prawny to określa, może jakieś zarządzenie Naczelnego Dyrektora lub coś takiego? Proszę o odp.

Paweł z ...

archiwa państwowe jak każdy urzad winny stosować kpa czyli kodeks postępowania administracyjnego a tam o ile dobrze pamietam są 3 terminy załatwiania spraw:
1. bez zbędnej zwłoki :)
2. 1 miesiąc - przy konieczności postępowania wyjaśniającego
3. 2 miesiące w sprawach szczególnie skomplikowanych

Michał Anioł

Wszystko zależy od tego kiedy złożysz prośbę o wydanie zgody na brak. Jak trafisz w tym czasie co wszyscy inni archiwiści w okolicy to "bez zbędnej zwłoki" zrówna się z czasem oczekiwania na "ze sprawami szcz. skomplikowanymi"
Dobrze się stało ze zgody na powrót wydaja Oddziały AP a nie ośrodki centralne, to zdecydowanie skróciło okres oczekiwania na decyzje.

Pawel

Czekam już 5 miesięcy i zastanawiam się ile to jeszcze potrwa, centralny ośrodek dawał zgodę od razu, a zamiejscowy zwleka, co zrobic aby przyspieszyc nie narażając się?

Michał Anioł

Może pismo zaginęło, po prostu zapytaj, hmm... a moze nie wszędzie przy hasłach umieściłeś symbole z JRWZA (to utrudnia bo wtedy AP samo niewie od której strony to ugrysć) ale nie znam sprawy wiec trudno doradzić.

Pawel

Póżniej złozyłem jeszcze około pięciu wniosków i dalej nic, co robić??

Michał Anioł

Dziwna sprawa, a ty na pewno pod nadzorem AP jesteś.

Pawel

pracuję w urzędzie i na pewno jestem pod nadzorem, miałem niedawno kontrole.

Michał Anioł

Wiec nie pozostaje ci nic robić jak tylko cierpliwie czekać, pracownicy AP czasami tak robią,  że np jak coś jest zbyt drobną czcionką pisane, to na dno sterty pism, więc być może....

ala

Cytat: "Pawel"pracuję w urzędzie i na pewno jestem pod nadzorem, miałem niedawno kontrole.

Ja tez miałam kontrolę i z dużym opożnieniem mam odpowiedzi na pisma. Za klażdym razem jest to odpowiedz negatywna. A terminy wykonania zaleceń pokontrolnych niedługo miną. Trafiła nam sie osoba "wyjątkowa". Najlepiej grzecznie zadzwoń do tej osoby i w tonie niemal służalczym sie przypomnij. Nawet jeśli to ty masz racje a nie ta osoba. Od 2005 roku przeżywamy horror.
aik

Pawel

Na zalecenia pokontrolne też czekam już chyba z pół roku, czy wszystko musi nabierac mocy urzedowej, czy tak trudno jest odpisać? Ja w pracy muszę od razu znaleść akta, wysłać, udostepnić, odpisać na pismo, wyjaśnić przyczyny co sie z danymi aktami stało czy zostały skasowane, czy poszły do AP, więc i tego samego oczekuję że inni też w miarę szybko coś zrobią, ale zapominam że żyjemy w Polsce...

Pawel

Ja tez miałam kontrolę i z dużym opożnieniem mam odpowiedzi na pisma. Za klażdym razem jest to odpowiedz negatywna. A terminy wykonania zaleceń pokontrolnych niedługo miną. Trafiła nam sie osoba "wyjątkowa". Najlepiej grzecznie zadzwoń do tej osoby i w tonie niemal służalczym sie przypomnij. Nawet jeśli to ty masz racje a nie ta osoba. Od 2005 roku przeżywamy horror.[/quote]

Jarek

oj ludzie, ludzie, komorka nadzoru w ap ma setki archiwow zakladowych pod nadzorem (jesli nie wiecej) a pracownikow ilu? Jednego, dwoch, trzech? Przy setkach wnioskow o zgode, ilus kontrolach w ciagu roku, zatwierdzaniu ilus tam instrukcji i wykazow w ciagu roku, "normalne" terminy sa po prostu czesto nierealne.
Jarek Orszulak

rogger

mam zgodę na brakowanie - częściowe
Pracownik AP wyraził zgodę na zniszczenie większości dokumentacji, z wyjątkiem kilku pozycji. Uważa, że niektóre akta powinny być przechowywane 25 lat. a nie 10, tak jak to było przez nas interpretowane na podstawie JRWA. Pytanie co teraz zrobić: Pozycje ze spisów, które były oznaczone kategorią B10, przenieść na nowo utworzone spisy z kategorią B25?

MarcinP

Nie tworzyć nowych spisów. Przekreślić B10 i zmienić na B25. Zrobić adnotację na spisie, że kategoria została zmieniona w wyniku zweryfikowania dokumentacji zawartej w jednostkach kancelaryjnych (teczkach) przez pracownika archiwum państwowego... w dniu ... etc. Oczywiście najpierw trzeba mieć pismo z AP potwierdzające, że kategoria tych teczek została zmieniona.