Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

COVID - dokumentacja w zw. z wykonywaniem pracy zdalnej

Zaczęty przez Aleksandra, Luty 14, 2024,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Aleksandra

Hej, w naszych kadrach podczas covida powstało mnóstwo dokumentów związanych z poleceniem wykonywania pracy zdalnej. Jak powinno sie postąpić z tą dokumentacją? W zeszłym roku weszła zmiana do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie dokumentacji pracowniczej z dnia 10 grudnia 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2369) -  Rozp. Ministra Rodziny i Polityki Społecznej 1) z dnia 6 marca 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie dokumentacji pracownicze (Dz. U. 2023, poz. 471), i w pkt. w do części B akt osobowych dodane zostały dokumenty dotyczące wykonywania pracy zdalnej, ale nasze kadrowe uważają, że zapis ten dotyczy dokumentów dot. pracy zdalnej w zw. ze zmianami przepisów w zakresie wykonywania pracy zdalnej, a nie zdalnej covidowej, co o tym sądzicie? czy sa jakies specjalne wytyczne dot. dokumentacji zdalnej covidowej?

Rovan

Cytat
nasze kadrowe uważają, że zapis ten dotyczy dokumentów dot. pracy zdalnej w zw. ze zmianami przepisów w zakresie wykonywania pracy zdalnej, a nie zdalnej covidowej
Na jakiej podstawie tak uważają? Rozporządzenie nie wprowadza takiego ograniczenia - mówi po prostu o dokumentach dotyczących wykonywania pracy zdalnej.
W świetle tego przepisu okoliczności pracy zdalnej (covidowe czy inne) nie mają znaczenia.

Aleksandra

Cytat: Rovan w Luty 14, 2024,
Cytat
nasze kadrowe uważają, że zapis ten dotyczy dokumentów dot. pracy zdalnej w zw. ze zmianami przepisów w zakresie wykonywania pracy zdalnej, a nie zdalnej covidowej
Na jakiej podstawie tak uważają? Rozporządzenie nie wprowadza takiego ograniczenia - mówi po prostu o dokumentach dotyczących wykonywania pracy zdalnej.
W świetle tego przepisu okoliczności pracy zdalnej (covidowe czy inne) nie mają znaczenia.
Uważają tak, ponieważ ten zapis pojawił się "przy okazji" zmian dot. pracy zdalnej, a nie w czasach covida. Rovan, czyli Twoim zdaniem, w związku ze zmianą rozp. z marca 2023, covidowe dokumenty dot. pracy zdalnej powinny znaleźć sie w częsci B akt osobowych?

Rovan

Tak. Praca zdalna, to praca zdalna.
Tak z ciekawości - jesli nie w części B akt osobowych, to gdzie wasze kadry chciały umieścic tę dokumentację?

Aleksandra

Cytat: Rovan w Luty 16, 2024,
Tak. Praca zdalna, to praca zdalna.
Tak z ciekawości - jesli nie w części B akt osobowych, to gdzie wasze kadry chciały umieścic tę dokumentację?

Właśnie zwróciły się do mnie z tym pytaniem :D