Aktualności:

Widzę, że część osób może mieć problemy z zalogowaniem/hasłami/zatwierdzeniem konta szczególnie z domen WP, Onet, Interia  - czytamy watek: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5043.0.html i potem proszę tej sprawie o kontakt na priv rafal.magrys(na)gmail.com

Menu główne

Podział jednostki a dokumentacja

Zaczęty przez Rovan, Marzec 14, 2019,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rovan

Sprawa wygląda następująco:
Szkoła funkcjonowała jako część Zespołu Szkół (nie była osobnym podmiotem, nie miała osobnej dyrekcji itd.).
Aktualnie szkoła została wyodrębniona z Zespołu i funkcjonuje jako samodzielna jednostka, przy czym Zespół nadal istnieje.

Powstał spór odnośnie dokumentacji szkoły wytworzonej w czasie gdy była ona częścią Zespołu.
Dyrekcja Zespołu uważa, że jest to dokumentacja Zespołu Szkół, a dyrekcja szkoły traktuje ją jako dokumentację szkoły i chce przejąć te dokumenty do szkolnej składnicy akt.

Ja ze swojej strony nie jestem pewien właściwego postępowania. Gdyby Zespół uległ likwidacji/przekształceniu w samodzielne szkoły, wówczas sytuacja byłaby jasna - zachodziłaby sukcesja.
Co natomiast gdy pierwotny aktotwórca nadal istnieje? W takim przypadku podział dokumentacji pachnie mi złamaniem zasady proweniencji.
Z drugiej strony zrozumiałym jest, że szkoła chce dysponować całością "swojej" dokumentacji
Jak z tego wybrnąć?