Przepisy
nie wymagają włączania do akt sprawy, ani przechowywania naturalnych dokumentów elektronicznych wytworzonych w jednostce działającej w tradycyjnym systemie wykonywania czynności kancelaryjnych.
Umieszczony w aktach sprawy i przechowywany będzie
wydruk takiego dokumentu
podpisany podpisem odręcznym, który jak najbardziej ma "wartość prawną" (pod warunkiem, że zostanie podpisany odręcznie przez tę samą osobę, która złożyła podpis elektroniczny).
Patrz par. 59 IK z 2011.
Jeśli jednak bardzo chcecie, to możecie przechowywać również postać elektroniczna takich dokumentów - zakazu nie ma
W takim przypadku dokumenty elektroniczne należy zapisać na nośniku danych, który do zakończenia sprawy pozostanie w jej aktach, następnie trafi do składu IND, a stamtąd po 2 latach kalendarzowych do archiwum zakładowego - czyli zgodnie ze standardowa procedura przewidzianą dla nośników informatycznych.
Na jednym nośniku należy zapisać dokumenty dotyczące jednej sprawy.
Jeszcze jedno - takie nośniki w składzie należy umieścić w odrębnym zbiorze.