Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

Archiwum zakładowe praca

Zaczęty przez Janina100, Luty 07, 2022,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Janina100

Pracuje od roku w archiwum zakładowym. Nie radzę sobie w pracy. Jestem po studiach, ale to co dzieje się w mojej jednostce odbiega od tego co uczyłam się na studiach. Jestem zagubiona, czuję że wszystko robię źle. Przyjmowanie rzeczy do archiwum to męka, nikt nie szanuje jrwa.. Muszę to zwracać, a potem wykłócać się o uporządkowanie dokumentów. Nie umiem pracować w tym miejscu, jestem zagubiona. Jak wy radzicie sobie w pracy? Macie jakieś wskazówki co zrobić, żeby Czuc się pewniej przy dokumentacji? Teoretycznie jest ok, ale gdy przychodzi pratktka to wymiękam.

KEwelina

Moim zdaniem trzeba w tej pracy mieć dużo stanowczości i pewności siebie. Nie dać sobie wejść na głowę. Osobiście zanim ktoś coś chce mi przekazać sprawdzam to w komórce organizacyjnej. Dopóki to nie jest uporządkowane nie biorę tego. Niestety tu trzeba to stanowczo powiedzieć. Różne są reakcje niestety bo ludzie też są różni.
Pozdrawiam
Ewelina :)

homo novus

Poza stanowczością trzeba mieć też wsparcie szefostwa - cóż z tego że się każe pracownikom jednostki uporządkować jeśli ktoś na górze będzie brał  w obronę biednych, zapracowanych urzędników i powie że trzeba przejmować to niewiele można poradzić.

sirsilis

no bez wsparcie z góry  będzie słabo...

lukas_drill

Albo nasłać "anonimowo" kontrolę z odpowiedniego AP, które skontroluje komórki i sposób prowadzenia spraw, wyda odpowiednie wytyczne i obowiązek ich stosowania...może tak :0

Janina100

Najgorzej, że taka praktykę wyznaje mój kierownik. Przyjmuje wszystko, a potem zrzuca na mnie żeby to przejąć. I wszystko składa się na "jakoś to będzie".

Dory

Cytat: Janina100 w Luty 08, 2022,
Najgorzej, że taka praktykę wyznaje mój kierownik. Przyjmuje wszystko, a potem zrzuca na mnie żeby to przejąć. I wszystko składa się na "jakoś to będzie".
??? ??? ???

Filip Kwiatek

Może trzeba by zorganizować pracownikom odgórnie cykl szkoleń na temat porządkowania dokumentacji. Czasami przy wdrażaniu jrwa i przepisów kancelaryjno-archiwalnych traktuje się to po macoszemu i potem ludzie są zdemotywowani, że dokłada im się obowiązków bez wyjaśnienia po co to jest, jakie są korzyści z tego na później itd. Lepiej zapobiegać pożarom niż je gasić  ;)

homo novus

Aby  zorganizować szkolenia  też trzeba mieć zrozumienie na "górze" :)....

Filip Kwiatek

Zapewne, ale to zależy od charakteru jednostki. Wyobrażam sobie np. sytuację mniejszego podmiotu, gdzie archiwista może próbować we własnym zakresie wchodzić w bezpośredni kontakt z pracownikami, bez jakichś oficjalnych działań. Można wykorzystywać narzędzia online, jeżeli instytucja posiada takie możliwości.

Janina100

Staram się to robić, jak ktoś dzwoni i dopytuje, ale to jak grochem o ścianę czasami. Naprawdę nie sądziłam, że ta praca może być tak stresująca..

łucja

Ta praca jest stresująca i frustrująca. Ważne jest wsparcie przełożonych. Jak go nie ma to można na rzęsach stawać a i tak nic z tego. Z takim kierownikiem, jak masz to chyba trudne. Współczuję.

Janina100

Też nie chce ciągle się pytać i polegać na kierowniku. Częste pytania denerwują go, a nie chce robić sobie problemów... Nie wiem jak wyjść z tego wszystkiego.


Jarek

Cytat: Janina100 w Luty 08, 2022,
Staram się to robić, jak ktoś dzwoni i dopytuje, ale to jak grochem o ścianę czasami. Naprawdę nie sądziłam, że ta praca może być tak stresująca..

Odbieranie telefonów to nie to samo co szkolenie. Zrób krótką prezentację, przygotuj krótki wykład i ćwiczenia, na godzinę góra. Doświadczenie (a nie studia) uczy, że problemy z archiwizacją są powodowane n ie przez to że pracownicy olewają archiwizację, tylko przez to że nie potrafią stosować instrukcji kancelaryjnej.
Szkolenia trzeba powtarzać, nawet co roku.
Jarek Orszulak

Janina100


Odbieranie telefonów to nie to samo co szkolenie. Zrób krótką prezentację, przygotuj krótki wykład i ćwiczenia, na godzinę góra. Doświadczenie (a nie studia) uczy, że problemy z archiwizacją są powodowane n ie przez to że pracownicy olewają archiwizację, tylko przez to że nie potrafią stosować instrukcji kancelaryjnej.
Szkolenia trzeba powtarzać, nawet co roku.
[/quote]

I tak nie zrobię tego bez zgody kierownika, a on raczej wyznaje zasadę, że lepiej telefonicznie i się nie wychylać.
Ale jest to jakiś pomysł.
Macie może pomysły jak najprościej przekazać jak stosować instrukcje? Wszystko też zależy od tego jak wcześniej prowadzą sobie teczki, a tutaj to też bywa wielki misz masz