Autor Wątek: Brakowanie dokumentacji księgowej  (Przeczytany 6736 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Janek

  • Gość
Brakowanie dokumentacji księgowej
« dnia: Styczeń 13, 2006, »
W pierwszym kwartale tego roku brakujemy dokumentację księgową z 2000 r? :oops:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2010, wysłana przez Jarek »

Offline Edyta

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 8
brakowanie
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 17, 2006, »
tak w 2006 roku możemy brakować dokumentację księgową z 2000r., ale już podatkową z 2000r. dopiero w 2007r. z uwagi na "tzw. rok podatkowy", kończący się inaczej niż rok kalendarzowy.

Anonymous

  • Gość
Brakowanie
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 17, 2006, »
hmmm, czy aby na pewno? jest zdaje się jeszcze coś takiego jak rok obrotowy ...

Anonymous

  • Gość
Brakowanie
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 17, 2006, »
... rok obrotowy też może nie pokrywać się z kalendarzowym, stąd zawsze bajbezpieczniej jest brakować dok. księgową po 6 latach.
J.

Anonymous

  • Gość
Re: brakowanie
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 17, 2006, »
Cytat: "Edyta"
tak w 2006 roku możemy brakować dokumentację księgową z 2000r., ale już podatkową z 2000r. dopiero w 2007r. z uwagi na "tzw. rok podatkowy", kończący się inaczej niż rok kalendarzowy.

Rozumiem ,że faktury,noty  to dokumentacja podatkowa.
Co mieści się w ramach dokumentacji księgowej,a nie jest dokumentacją podatkową?

Anonymous

  • Gość
Brakowanie
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 17, 2006, »
faktury i noty do dokumentacja księgowa, ale na to samo wychodzi, bo chodzi o przechowywanie ze względów podatkowych.
To trzebaby chyba zapytać jakiegoś księgowego.

Anonymous

  • Gość
brakowanie
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 18, 2006, »
Dokumentacja podatkowa i księgowa są w wykazie w różnych miejscach. Dokumentacja księgowa może nie wiązać się z podatkani, np. faktury i rachunki za zakupione towary, poza tym księgi rachunkowe itp.
A zresztą i tak  komórki finansowe, najczęściej nie chcą niszczyć tych papierów nawet po upływie 6 lat......

Anonymous

  • Gość
Brakowanie
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 19, 2006, »
faktury i rachunki jak najbardziej wiążą się z podatkami  :)  podobnie księgi rachunkowe
Cytuj
A zresztą i tak komórki finansowe, najczęściej nie chcą niszczyć tych papierów nawet po upływie 6 lat......

zważywszy na to jak działa u nas administracja skrabowa to nie dziwię się  :)