Autor Wątek: Informacje o kursach, konferencjach, seminariach itp. dla archiwistów zakładow.  (Przeczytany 64389 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline krzysiekp

  • starszy(a) archiwista(ka)
  • ****
  • Wiadomości: 507
witam
czy wiecie gdzie można podjąć studia podyplomowe z zakresu obiegu i archiwizacji dokumentu elektronicznego?

Offline Henryk Niestrój

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 196
  • Płeć: Mężczyzna
    • Arcaion
Quieta non movere
http://arcaion.pl

Offline krzysiekp

  • starszy(a) archiwista(ka)
  • ****
  • Wiadomości: 507
dziękuję Henryku za wskazówkę. Jestem z Wrocławia a tu niestety takie studia nie uruchomiono wiec pozostaje mi szukać w innych ośrodkach akademickich

Offline krzysiekp

  • starszy(a) archiwista(ka)
  • ****
  • Wiadomości: 507
witam
kontynuuje temat związany częściowo z dok. elektronicznym. Czy możecie doradzić z jakich programów informatycznych warto pójść na kurs, szkolenie itp. Oczywiście nie mówię tu o MS Office ale o bardziej zaawansowanych, które w przyszłości mogą być przydatne archiwiście.

Offline Dory

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 394
Słuchajcie, możecie polecić dobre szkolenie (chodzi o Warszawę) z archiwizowania dokumentacji unijnej? Natknęłam się na ofertę firmy KDK Info, ale jak na jednodniowe szkolenie mają wygórowaną cenę, po drugie zbyt dużo tematów jak na 6 godzin.
Szukam też innych dobrych szkoleń dla archiwistów.
Proszę o informację na priv. Będę wdzięczna.

Offline Maciej

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 1
Archiwistyka jest wydzielony kierunkiem na WNH UMK Toruń. Warto się rozejrzeć na tej uczelni w rzeczonym względzie.
pozdrawiam Maciej

Offline luke

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 433
  • Płeć: Mężczyzna
Dzisiaj w Katowicach konferencja "Rola archiwów w procesie wprowadzania systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją - cele i założenia oraz ich realizacja. Z doświadczeń archiwów szkół wyższych, instytucji naukowych i kulturalnych".
Program w załączeniu.

Offline Hanna Staszewska

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1744
Ciekawe, czy z NDAP lub innych archiwów ktos pojechał...
I tu pytanie:
I dlaczego info o tej konferencji nie było na stronie NDAP?
Klucz, wg którego zamieszczane są aktualnosci na www.archiwa.gov.pl jest dla mnie nieodgadniony :( :( :(

Trzeba było też wrzucić link na IFAR (zwracam się do organizatorów, wiem, że tu zaglądają).


Offline Kajka

  • archiwa_2.5
  • starszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 451
Koleżeństwo z AP Lublin bierze udział a się nie pochwaliło  :D

Offline crash0

  • starszy(a) archiwista(ka)
  • ****
  • Wiadomości: 486
  • Płeć: Mężczyzna
ktoś z DKN miał pojechać.. tak słyszałem

Offline Mad_Cyclist

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 19
Słuchajcie, możecie polecić dobre szkolenie (chodzi o Warszawę) z archiwizowania dokumentacji unijnej? Natknęłam się na ofertę firmy KDK Info, ale jak na jednodniowe szkolenie mają wygórowaną cenę, po drugie zbyt dużo tematów jak na 6 godzin.
Szukam też innych dobrych szkoleń dla archiwistów.
Proszę o informację na priv. Będę wdzięczna.

Czy wiadomo coś o kursach i szkoleniach w 2018 roku względnie w 2019 na terenie stołecznym?

Offline PatientPatient

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 2
Zakład Zarządzania Dokumentacją i Informacji Archiwalnej UMK zaprasza na konferencję, która odbędzie się w dniach 25-27 maja 2018 r. w Toruniu pod hasłem ?Zarządzanie dokumentacją w instytucji. Czynniki sprzyjające i ograniczenia?.  W programie m.in. referaty dotyczące konsekwencji zmienności prawa, organizacji administracji, RODO i EZD. Konferencja adresowana jest do wszystkich, którzy w swojej pracy zajmują się zarządzaniem dokumentacją, obsługą kancelarii i biur, realizują zadania koordynatora czynności kancelaryjnych, a także osób, które prowadzą archiwa zakładowe lub składnice akt w instytucji.  Informacje o zgłoszeniach oraz program na stronie www.arch.umk.pl.

Offline PatientPatient

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 2
Zakład Zarządzania Dokumentacją i Informacji Archiwalnej UMK zaprasza na konferencję, która odbędzie się w dniach 25-27 maja 2018 r. w Toruniu pod hasłem ?Zarządzanie dokumentacją w instytucji. Czynniki sprzyjające i ograniczenia?.  W programie m.in. referaty dotyczące konsekwencji zmienności prawa, organizacji administracji, RODO i EZD. Konferencja adresowana jest do wszystkich, którzy w swojej pracy zajmują się zarządzaniem dokumentacją, obsługą kancelarii i biur, realizują zadania koordynatora czynności kancelaryjnych, a także osób, które prowadzą archiwa zakładowe lub składnice akt w instytucji.  Informacje o zgłoszeniach oraz program na stronie www.arch.umk.pl.

Offline dominikaolub

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 1
Serdecznie zapraszam na szkolenie, które odbędzie się 24.05.2021 r. Wideoszkolenie skierowane do archiwistów zakładowych, pracowników archiwów zakładowych w urzędach miasta i gminy, koordynatorów czynności kancelaryjnych.

W programie m.in.:
- Jak archiwizować dokumentację z biura rady, zamówień publicznych oraz projektów dofinansowań z Unii Europejskiej.
- Jak archiwizować mapy i zdjęcia z kontroli, jako załącznik do dokumentacji budowlanej? Jak archiwizować takie dokumenty? Ile lat przetrzymywać takie
  dokumenty? Czy można je brakować bez zgody?
- Jak prawidłowo przyjąć do archiwum płyty CD, na których nagrana jest sesja rady? Czy dokumenty na elektronicznych nośnikach danych zawierają
  metadane? Omówienie zagrożeń w związku z archiwizowaniem na nośnikach danych.
- Wyjątki na rzecz systemu EZD (system wspomagając) ? omówienie wyjątków i ich wprowadzania oraz procedury uzgadniania z Archiwum Państwowym.
- Procedura brakowania dokumentacji - ekspertyza dokumentacji niearchiwalnej, przekwalifikowanie dokumentacji do kat. A.

Informacje o zapisach oraz programie szkolenia: https://pccpoland.pl/szkolenia/archiwum-zakladowe-w-urzedzie-gminy-i-miasta

Offline Monika Panter

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 4
  • Płeć: Kobieta
Plebiscyt na Archiwalne Źródło Roku 2021
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 26, 2021, »
Serdecznie zapraszam do udziału w Plebiscycie na Archiwalne Źródło Roku 2021.

W tym roku z okazji Międzynarodowego Tygodnia Archiwów postanowiliśmy zorganizować Plebiscyt na ?Archiwalne Źródło Roku 2021?. Konkurs realizowany jest po raz pierwszy, a jego celem jest rozbudzenie zainteresowania mikro i makro historią, a także popularyzacja wiedzy na temat archiwów oraz przechowywanych w nich materiałów archiwalnych. Konkurs przeznaczony jest dla historyków, pasjonatów historii, genealogów, archiwistów, studentów i wszystkich tych, którzy poprzez nominowanie źródeł archiwalnych i/lub oddanie na nie głosów stworzą ranking najważniejszych, najciekawszych lub najbardziej nietypowych źródeł archiwalnych dotyczących Pomorza. Liczymy na to, iż Plebiscyt stanie się okazją do odwiedzenia pomorskich archiwów lub ich stron internetowych, przeglądania katalogów archiwalnych, korzystania z archiwalnych baz danych, a także przeprowadzania poszukiwań we własnych zasobach archiwów społecznych, prywatnych, zakładowych i innych. Ukaże on również, które źródła archiwalne są dla współczesnych odbiorców najcenniejsze, najbardziej wartościowe, poszukiwane, jakiego okresu historycznego dotyczą, przez kogo zostały wytworzone, jakie ich walory obecnie się liczą.

W związku z tym do dnia 5 czerwca do północy pod adresem konkurs@archiwapomorskie.pl  czekamy na zgłoszenia dokumentów, listów, map, fotografii i innych źródeł archiwalnych powstałych lub przechowywanych na terenie obecnego województwa pomorskiego lub tego terenu dotyczące od średniowiecza do współczesności. Zgłaszać można zbiory własne lub umieszczone na stronach internetowych innych archiwów, maksymalnie po jednym w każdej z trzech kategorii:
1) Źródło Archiwalne Roku dokumentujące najbardziej przełomowe wydarzenia,
2) Źródło Archiwalne Roku o największych walorach estetycznych i artystycznych,
3) najciekawsze, najbardziej zaskakujące Źródło Archiwalne Roku (tzw. curiosum).
Zgłoszenie powinno zawierać:
1.   opis źródła archiwalnego wypełnionego na formularzu zgłoszeniowym (ze strony internetowej) oraz
2.   kopię źródła archiwalnego w postaci elektronicznej w formacie powszechnie dostępnym lub link do strony internetowej, na której prezentowane jest źródło,
przy czym wielkość maila nie może przekroczyć 25 MB.
Zgłoszone źródło zostanie opublikowane na stronie Plebiscytu na facebooku gdańskiego Oddziału SAP oraz na stronach Oddziału SAP.

W dniach 7-11 czerwca za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej każdy internauta będzie mógł zagłosować na wybrane źródło. To, które uzyska największą liczbę głosów otrzyma tytuł ?Grand Prix?, a osobę, która je zgłosiła do Plebiscytu nagrodzimy upominkami.

Więcej informacji w Aktualnościach na sap.archiwapomorskie.pl.

Serdecznie zapraszamy
w imieniu gdańskiego Oddziału SAP
Monika Płuciennik