Niestety pytający o sprawę ma rację... sięgnałem do wspomnianego Zarządzenia:
§ 559. “Spisy spraw” przechowywane są w komórkach organizacyjnych przez okres 15 lat, a następnie przekazuje się je do archiwum zakładowego.
Cytowane Zarządzenie spełnia rolę wytycznych do tworzenia instrukcji kancelaryjnej. A wykaz akt:
§ 545.1. Obowiązującym systemem kancelaryjnym stosowanym w postępowaniu ze sprawami z zakresu administracji i nadzoru jest system bezdziennikowy – rejestrowy oparty na rzeczowym wykazie akt, ustalonym przez prezesa sądu w uzgodnieniu z właściwym archiwum państwowym.
§ 564.1. Szczegółowe zasady wewnętrznego obiegu pism i akt oraz podziału czynności kancelaryjnych, a w szczególności określenia komórek organizacyjnych zobowiązanych do prowadzenia urządzeń ewidencyjnych, o których mowa w przepisach działu I, ustala prezes sądu w instrukcji kancelaryjnej.
2. Instrukcja kancelaryjna prezesa sądu zawiera również przepisy wyjaśniające zasady korzystania z rzeczowego wykazu akt, stanowiąc tym samym jego uzupełnienie.
Należałoby się zastanowić czy ustanie mocy prawnej poprzedniego zarzadzenia (bodajże z 1988 roku) nie zmusza prezesów sądów do zmiany instrukcji kancelaryjnej i wykazów akt - przynajmniej jeden - § 559 wymusza takie postępowanie, jednak zmiany moga być nie tylko kosmetyczne...
Pozdrawiam
P.S. Wszystkie instrukcje jakie dotąd widziałem były wprowadzane zarzadzeniem a wykazy akt stanowiły doń załącznik... to apropos § 564 punkt 2. Byc może ja mało jeszcze widziałem albo sformułowanie w Zarządzeniu jest... zastanawiające?