Szczęść Boże
Mam problem. Porządkuję obecnie zespół akt jednego z biskupów. Mój problem polega na tym że jest to zespół złożony. W jego skład wchodzi spuścizna i dwie kancelarie. W związku z tym mam pytanie jak ułożyć schemat takiego zespołu? Czy są jakieś wskazówki do porządkowania kancelarii biskupich? Czy można kancelarię włożyć w schemat spuścizny? Proszę o pomoc
Mamy na forum jakiegoś archiwistę kościelnego? Jeśli się nie znajdzie, to może warto skontaktować się ze Stowarzyszeniem Archiwistów Kościelnych http://www.sak.net.pl/
Można zacząć od kontaktu z Ośrodkiem Archiwów, Bibliotek i Muzeów Kościelnych http://www.kul.pl/osrodek-archiwow-bibliotek-i-muzeow-koscielnych,art_168.html
lub od zapoznania się z książką Julii Dziwoki, Kancelaria Kurii Diecezjalnych Kościoła Rzymskokatolickiego w II Rzeczpospolitej (Częstochowa 2013) i podaną w niej bibliografią.
I jeszcze podobna tematyka pod tym linkiem https://www.kul.pl/files/166/kurie.pdf
Proste wyszukiwanie w BazHumie dało takie wyniki:
http://www.bazhum.pl/bib/search/results/?generalQuery=kancelaria+biskupa
http://www.bazhum.pl/bib/search/results/?generalQuery=kancelaria+biskupia
http://www.bazhum.pl/bib/search/results/?generalQuery=archiwum+biskupa
http://www.bazhum.pl/bib/article/15860/