Aktualności:

Widzę, że część osób może mieć problemy z zalogowaniem/hasłami/zatwierdzeniem konta szczególnie z domen WP, Onet, Interia  - czytamy watek: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5043.0.html i potem proszę tej sprawie o kontakt na priv rafal.magrys(na)gmail.com

Menu główne

Archiwum zakładowe w sądzie - przyjmowanie, udostępnianie, brakowanie

Zaczęty przez muniekdm, Maj 31, 2007,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

metricisRegninotarii

Nie, nie powinien. W przypadku gdy zadania z zakresu kadr/finansów wykonują pracownicy Waszego Sądu to winni się stosować do Waszego wykazu i ik, jeśli natomiast są pracownikami Sądu Okręgowego to do wykazu i ik tegoż Sądu.

Nie ma potrzeby wprowadzania zmian w wykazie tylko dlatego, iż sąd jest określany jaku "funkcjonalny", zwłaszcza iż, jak to w naszym kraju bywa, za kilka lat pewnie znowu coś pozmieniają/zlikwidują/utworzą.

rkb

Sprawa dokumentacji b. RODK była poruszana od bardzo dawna w pismach Ministerstwa nie koniecznie kierowanych do archiwum, a raczej do samych RODK.

Pismo Dyrektora Departamentu Spraw Rodzinnych i Nieletnich z dnia 6.05.1998 r. (RN II 780/3/96) dotyczącego określenia kategorii i okresów przechowywania dokumentacji RODK.
Pismo Dyrektora Departamentu Organizacyjnego Ministerstwa Sprawiedliwości z dnia 12.12.2011 r. (DO-I 5002-6/11) dotyczącego postępowania z dokumentacją wytworzoną w RODK.

W tych pismach pojawia się kategoria B-20, ale tylko dla określonej kategorii dokumentacji

trąbka

Bardzo dziękuję za odpowiedź.
PS. Kogoś mocno poniosło z kategorią, po 10 latach już i tak nikt z pracowników OZSS tych akt nie używa

paniarchiwistka91


metricisRegninotarii

Z tego co widziałem to powołuje się komisję, komisja stwierdza, iż pieczątki nie są już do niczego potrzebne, robi się ich odciski na kartce papieru i dołącza do protokołu, aby było widać co poszło do zniszczenia, następnie, po "błogosławieństwie" Prezesa niszczy się rzeczone.

Oczywiście nie jest to zakres działania archiwisty.

paniarchiwistka91

Dziękuję za odpowiedź, wiem że to nie należy do zadań archiwisty, ale mam to na stanie w archiwum i oczywiście ja muszę zrobić z tym porządek, wiecie jak to jest :p

paniarchiwistka91

#246
Zaczęłam dziś robić spis na brakowanie akt, sąd, wydział karny, rok 1989. Otóż na niektórych aktach widnieje kat. A. Jest ich dość sporo, teraz moje pytanie czy wszystkie akta z A zostawiać, pomimo tego że są to przeważnie sprawy o niepłacenie alimentów i np. o kradzież paszy. Czy dla kat. A zrobić odrębny spis ?

trąbka

Cytat: paniarchiwistka91 w Styczeń 22, 2018,
Zaczęłam dziś robić spis na brakowanie akt, sąd, wydział karny, rok 1989. Otóż na niektórych aktach widnieje kat. A. Jest ich dość sporo, teraz moje pytanie czy wszystkie akta z A zostawiać, pomimo tego że są to przeważnie sprawy o niepłacenie alimentów i np. o kradzież paszy. Czy dla kat. A zrobić odrębny spis ?
kat. A i B muszą być na osobnych spisach

paniarchiwistka91

Hej :) Chciałabym się zapytać czy w zasobach Waszego archiwum znajdują się materiały Oddziału Finansowego, a mianowicie:

* Plany finansowe dochodów i wydatków budżetowych,
* Analizy. Bilanse,
* Sprawozdanie finansowe - roczne,
* Preliminarz dochodów i wydatków budżetowych,

i do jakiej kategorii archiwalnej są zakwalifikowane ?

metricisRegninotarii

Wszystko powyższe powinno być ujęte w Waszym wykazie akt i tam winnaś szukać informacji.

Tak na "oko": zapewne sprawozdanie finansowe - roczne będą miały kat.A, całkiem możliwe, iż również plany finansowe/preliminarze. Analizy natomiast mogą być różne i różniste, podobnież jak bilanse, zależy więc czego rzeczone dotyczą.

trąbka

Witam,
jak postępujecie z wnioskami wpływającymi do Zastępcy Rzecznika Dyscyplinarnego, które zostały odrzucone z powodu braku podstaw? Często różni malkontenci piszą nieuzasadnione skargi, które nie zostają uwzględnione - nie wpisuje się ich nawet do Repertorium SD, nadając wyłącznie numer Ldz.
Zupełnie nie wiem jak zlikwidować to bagno pozostawione po moim poprzedniku.

Archiwista08

Witam :)
Mam pytanie.
Jak przygotowujecie dokumenty Oddziału Finansowego do brakowania to we wniosku do AP jaką wpisujecie podstawę kwalifikowania dokumentacji?

muniekdm

Jako podstawę wpisuję jednolity rzeczowy wykaz akt. trzeba podać zarządzenie, na podstawie którego został wprowadzony.

trąbka

Witam, czy wiadomo coś więcej w sprawie grudniowego projektu Instrukcji Archiwalnej? Pies pogrzebany?

muniekdm

Czy dostajecie pisma z wydziałów dotyczące ustalenia, czy toczyły się postępowania? Ja dostaję ostatnio tego dużo z cywilnego. Wskazałem, iż pisma te powinna rejestrować i przechowywać administracja. Teraz dziewczyny stwierdziły, a prezes wydał zarządzenie, że mam sam to rejestrować. Nie jestem do końca przekonany odo takiej praktyki.