Aktualności:

Widzę, że część osób może mieć problemy z zalogowaniem/hasłami/zatwierdzeniem konta szczególnie z domen WP, Onet, Interia  - czytamy watek: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5043.0.html i potem proszę tej sprawie o kontakt na priv rafal.magrys(na)gmail.com

Menu główne

Program do uporządkowania spuścizny

Zaczęty przez Magda Nosal, Styczeń 10, 2007,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Magda Nosal

Witam Państwa bardzo serdecznie,

Potrzebuje Państwa rady w dosyć nietypowej sprawie. Fundacja Agnieszki Osieckiej przygotowuje się do zarchiwizowania szeroko pojętej spuścizny Poetki. Jesteśmy amatorami w temacie archiwizacji, nie mamy sztabu ludzi (dosłownie trzy osoby nie będące w temacie),a już w lutym składamy wniosek o dofinansowanie ze strony Kronenberga. Potrzebujemy rady, czy program Acces jest tak pojemny i funkcjonalny by uporządkować:
- zdjęcia,
- nagrania video, audio,
- książki,
- rękopisy,
- nuty,
- korespondencje, itp.
Czy jednak powinniśmy pomyśleć o profesjonalnych programach. Jeżeli tak, to jakie i czy są w stanie polecić Państwo literaturę jak dobrze zrobić archiwum od podstaw?

Będę wdzięczna za wsparcie,
Serdecznie pozdrawiam
Magda Nosal
agda Nosal

Anna Laszuk

Cytat: "Magda Nosal"Potrzebujemy rady, czy program Acces jest tak pojemny i funkcjonalny by uporządkować:
- zdjęcia,
- nagrania video, audio,
- książki,
- rękopisy,
- nuty,
- korespondencje, itp.
Szanowna Pani Magdo,
wybór narzędzia informatycznego zależy od tego, do czego ma ono służyć. Nie wyjawia Pani, jakie czynności macie zamiar robić porządkując to archiwum i jakie dane/obiekty mają się znaleźć w systemie. Czy będziecie opierać się na wskazówkach dotyczących opracowania spuścizn, przygotowanych przez Archiwum PAN, czy może zasięgać rady pracowników Archiwum TVP?
Proszę o kontakt na adres: alaszuk@archiwa.gov.pl - będziemy mogły konkretniej omówić realizację stojącego przed Wami zadania.