Internetowe Forum Archiwalne > Archiwa Zakładowe

Rzeczowy wykaz akt dla jednostki podległej starostwu

(1/1)

kobong:
Muszę opracować RWA dla jednostki podległej starostwu powiatowemu, dokładnie domu pomocy społecznej, i tu moje pytanie: czy tworzony przeze mnie RWA ma być rozszerzeniem RWA będącego załącznikiem do instrukcji kancelaryjnej dla powiatu, czy może to być RWA nie związany w ogóle z tym aktem prawnym?
Tak się składa, że zdobyłem całkiem udany RWA dla tego typu jednostki, ale ma się on nijak do RWA powiatu.
Z kolei dzisiaj wyczytałem w jednym z regulaminów domu pomocy społecznej, że do obiegu korespondencji w tej jednostce ma bezpośrednio zastosowanie instrukcja kancelaryjna i RWA dla powiatu.
Jakie jest Wasz zdanie na ten temat?

Maryla:
Tzn. w jakim sensie "nie związany"? Bo chyba kategorie akt typu "dowody księgowe" czy "listy płac" będą bardzo związane  :lol: ? Poważnie mówiąc, nie ma znaczenia, czy symbole klasyfikacyjne dla akt DOS "wypączkują" ładnie z  symboli RWA starostwa, raczej nawet nie mają szans, bo RWA dla Domu Pomocy będzie nieduży w porównaniu z RWA starostwa. POdejrzewam, że będą w nim góra dwie grupy akt specyficznych, zaś same symbole klasyf. - najwyżej trzycyfrowe. Takie "związanie" dwóch RWA - jednostki nadrzędnej i podległej, oczyma duszy widzę jako wyrywkowe branie symboli i haseł z tego "wyższego" RWA i wsadzanie ich na żywca do RWA jednostki podległej, brrr....021, 034, 058  :P

Leszek:

--- Cytat: "kobong" ---Muszę opracować RWA dla jednostki podległej starostwu powiatowemu, dokładnie domu pomocy społecznej, i tu moje pytanie: czy tworzony przeze mnie RWA ma być rozszerzeniem RWA będącego załącznikiem do instrukcji kancelaryjnej dla powiatu, czy może to być RWA nie związany w ogóle z tym aktem prawnym?
Tak się składa, że zdobyłem całkiem udany RWA dla tego typu jednostki, ale ma się on nijak do RWA powiatu.
Z kolei dzisiaj wyczytałem w jednym z regulaminów domu pomocy społecznej, że do obiegu korespondencji w tej jednostce ma bezpośrednio zastosowanie instrukcja kancelaryjna i RWA dla powiatu.
Jakie jest Wasz zdanie na ten temat?
--- Koniec cytatu ---

Miałem te same wątpliwości. Nie wiem czy słusznie, ale doszedłem do wniosku, że należy opracować zupełnie nowy RWA. Ten dla samorządu był opracowany dla realizowania funkcji należnych jednostce nadrzędnej. I takie jest jego "spojrzenie", jeśli chodzi o tytuły teczek/rodzaje spraw w odniesieniu do jednostek podległych. Zawiera szeroki (zgodnie kompetencjami) wachlarz tematyki, a jednostkę podległą interesuje po pierwsze zarówno inne "spojrzenie" jak i rodzaje spraw ograniczone są wyłącznie do jej specyfiki (oczywiście poza hasłami typowymi).

LucynaJ:
Nie ma żadnych przeszkód, aby stworzyć oddzielny RWA dla jednostki podległej. Sama zrobiłam IK wraz z JRWA oraz IA dla jednostki organizacyjnej miasta. Archiwum Państwowe nie miało uwag (poza kosmetycznymi  :) ) i zatwierdziło normatywy. Stworzenie nowej instrukcji wraz z wykazem daje duże możliwości doskonałego dostosowania Haseł klasyfikacyjnych do zadań jednostki.  A klasy wcale nie będą się ograniczały do III stopnia podziału.
Życzę powodzenia w opracowaniu i jakby co, to mogę coś podpowiedzieć.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej