Niestety w propozycji jest tak:
(podkeślenie moje)
§ 13. 1a.Kierownik jednostki organizacyjnej, o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy, powiadamia o zamiarze przekazania materiałów archiwalnych dyrektora właściwego archiwum państwowego, przedstawiając wraz z wnioskiem dwa egzemplarze spisu zdawczo-odbiorczego w postaci papierowej, sporządzonego zgodnie ze szczegółowymi zasadami określonymi w załączniku nr 6 do rozporządzenia, podpisanego przez kierownika jednostki organizacyjnej.
1a. Spis zdawczo-odbiorczy
może być sporządzony także na informatycznym nośniku danych; w takim przypadku do archiwum państwowego oprócz egzemplarzy, o których mowa w ust.1, przekazuje się jeden egzemplarz spisu na informatycznym nośniku danych.
Takie "może" powoduje iż przepis praktycznie niczego nowego nie wnosi. I dotąd było można...
We wcześniejszych propozycjach (odrzuconych) było np tak:
§14.
6. W przypadku sporządzenia spisu zdawczo-odbiorczego techniką elektroniczną, jego zapis przekazuje się archiwum państwowemu w postaci wydruku i na nośniku elektronicznym w formacie określonym przez dyrektora archiwum państwowego.
7. wzory formularzy spisu elektronicznego właściwe archiwum państwowe udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej archiwum państwowego. Dostępne sposoby przygotowania spisu nie mogą preferować konkretnych rozwiązań informatycznych Na wniosek jednostki przekazującej, archiwum udostępnia wzory formularzy także w jednej z poniższych form:
1) na nośniku elektronicznym;
2) pocztą elektroniczną."Chytrość" takiego rozwiązania polegała na tym że prakktycznie nie ma już podmiotów które sporządziłyby spis inaczej jak "techniką elektroniczną". A skoro tak to znaczyłoby, że w praktyce istnieje taki obowiązek. Przygotowana strona internetowa (nieopublikowana) miała własnie pokazać jak można ogłosić niezależne technologicznie sposoby przygotowania spisu (bo tylko w "Wordzie" to jest niezgodnie z prawem)
Natomiast "skostniali zwolennicy papieru" którzy uważają że są jeszcze podmioty które nie używaja komputera do przygotowania spisu mieliby swoją furtkę - wszak obowiązek przekazania spisu w postaci elektronicznej nie doczyłby tych którzy przygotują spis na maszynie do pisania...
Chytrość takiego rozwiązania polegałaby też na tym, że to dyrektor archiwum państwowego decydowałby w jakim formacie chce spis... ale tu miałby ręce związane ROZPORZĄDZENIEM RADY MINISTRÓW z dnia 11 października 2005 r. w sprawie minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznychn (Dz. U. z dnia 28 października 2005 r.) gdzie w załączniku nr 2 część B pkt 1. czytamy:
": Do określenia układu informacji w dokumencie elektronicznym stosuje się następujące formaty danych:
1. Do definiowania układu informacji polegającego na określeniu elementów informacyjnych oraz powiązań między nimi stosuje się następujące formaty danych
1.1 XML Extensible Markup Language - Standard uniwersalnego formatu tekstowego służącego do zapisu danych w formie elektronicznej
W3C
1.2 XSD (schemat XML) Standard opisu definicji struktury dokumentów zapisanych w formacie XML W3C"
Tak więc i tak trzeba zgodnie z prawem ogłosić XSD aby zefiniować układ informacji w spisie elektronicznym i powiązania mięczy elementami.
Niestety - jak powiedziałem że tam może być - na wysokiej komisji szybko zaplanowano że spis będzie MUSIAŁ być w trzech egzemplarzach w postaci papierowej.
A to jak pisałem w poprzednim poście - cofa nas do epoki...
Tu zacytuję dr Kajetana Wojsyka (z UM w Częstochowie) który jak mało kto potrafi asertywnie wyłożyć o co chodzi:
"Jak wynika z moich obserwacji (elektronicznego obiegu dokumentacji moja "firma" używa od lat kilku) - są dwie szkoły: jedna reprezentowana przez pracowników wychowanych na maszynie do pisania, którzy czasu w ogóle nie cenią, bo nie widzą żadnego związku ze sprawą - ci "wklepują" owe metadane za pośrednictwem klawiatury. Choćby po raz 100 mieli wprowadzać dane "Kowalskiego", to będą je wklepywać, razem z literówkami, pominięciami itd. Przedstawiciele drugiej szkoły wyznają zasadę "czas to pieniądz" a durną robotę winni wykonywać durnie."
cytat z:
http://epl.icm.edu.pl/forum/viewtopic.php?p=328&highlight=#328(cytat dotyczył innych danych - nie spisu z-o - ale znakomicie pasuje też do papierowych spisów...)