Uzupełnienie dokumentacji do brakowania - sygnatura archiwalna

Zaczęty przez Archi2025, Kwiecień 03, 2025,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Archi2025

Witam, jestem nowa w pracy i stawiam pierwsze kroki w archiwum. Mam do brakowania dzienniki i zrobiłam spis z natury. W dokumentacji do brakowania, w miejscu przeznaczonym na znak sygnatury, wpisałam "sporządzono ze spisu z natury" oraz numer spisu. Po przesłaniu dokumentu oraz wniosku archiwum państwowe zwróciło się do mnie z prośbą o poprawkę - zasugerowano, aby w tym miejscu wpisać "niestosowano". Dodam, że Jednolity Wykaz Akt funkcjonuje u nas dopiero od 2023r. Czy ktoś może mi wytłumaczyć czy zapis "niestosowano" to standardowa praktyka w takich przypadkach? Czy w uwagach na dokumencie muszę coś pisać? Będę wdzięczna za podpowiedzi.

Rovan

Zależy od AP - niektóre chcą adnotacji "niestosowano", innym wystarczy "spis z natury".
Na dokumentach nie musisz niczego dopisywać.