Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

Brakowanie - komisja

Zaczęty przez milka120109, Styczeń 28, 2025,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

milka120109

Witam,

Czy powołujecie nadal komisję do brakowania czy tylko kierownicy Wam opiniują spis?

archiwistaug

Na końcu spisu wstawiam
Nie wnoszę uwag:
i pod tym wpisuję wszystkich kierowników, z których referatów przygotowane są dokumenty do brakowania.
Podpisują mi jeśli wyrażają zgodę :)

Aleksandra

Komisja w przypadku dokumentów papierowych nie jest już wymagana (w przypadku spraw elektronicznych nadal jest, hmm...). W związku z tym u nas komisji nie powołuje się, każda komórka dostaje swój spis dok. do brakowania i opiniuje.

Czarny1986

Cytat: milka120109 w Styczeń 28, 2025,
Witam,

Czy powołujecie nadal komisję do brakowania czy tylko kierownicy Wam opiniują spis?

W zależności jakie są zapisy w Instrukcji Archiwalnej - w starszych jest o powołaniu komisji, w nowszych o opiniowaniu. Więc tak robię jak w danym przypadku określa IA.
pozdrawiam

milka120109

Czy zaopiniowany spis przez kierowników przesyłacie do archiwum państwowego czy zostawiacie w u siebie?

Barsa


Czarny1986

Cytat: milka120109 w Styczeń 29, 2025,
Czy zaopiniowany spis przez kierowników przesyłacie do archiwum państwowego czy zostawiacie w u siebie?

Moje AP chce tylko jeden egzemplarz, drugi od razu trafia do akt sprawy.

Aleksandra

Cytat: milka120109 w Styczeń 29, 2025,
Czy zaopiniowany spis przez kierowników przesyłacie do archiwum państwowego czy zostawiacie w u siebie?
Odpowiedzi z poszczególnych komórek zostawiam u siebie, a do AP przesyłam jeden zbiorczy spis dokumentacji przeznaczonej do brakowania z całej naszej jednostki z oświadczeniem, że dla wytypowanej do brakowania dokumentacji upłynęły okresy przechowywania oraz utraciła ona znaczenie dla naszej jednostki.