Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

Dodatkowa dokumentacja pracownicza -spisy spraw i nadawanie numerów

Zaczęty przez raczkująca, Grudzień 10, 2024,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

raczkująca

W instrukcji kancelaryjnej mamy zapis" Dla akt osobowych i dodatkowej dokumentacji pracowniczej nie zakłada się spisów spraw. W tym przypadku dla każdej części dokumentacji prowadzony jest ich chronologiczny spis znajdujących się tam dokumentów."
Tymczasem w skład dodatkowej dokumentacji wchodzą np. urlopy czy przydział odzieży na które są odrębne symbole klasyfikacyjne w jrwa. Odrębny symbol jest też ogólnie na dodatkową dokumentację pracowniczą.
To jak mam prowadzić teczkę z dodatkową dokumentacja dla pracownika skoro nie zakładamy spisów spraw?
DO tej pory miałam zbiorczy segregator dla pracownika gdzie zakładkami jest rozdzielone to co powinno się znaleźć w dodatkowej dokumentacji i do każdej takiej przegródki jest osobny spis dokumentów jak w aktach osobowych. Nie4 mam spisów spraw zgodnie z zapisem powyżej. Skoro jednak ma nie być spisów spraw to jak temu nadawać kolejne numery, na podstawie czego? A może nie nadawać?

Barsa

Możesz zrobić rejestr dokumentów zawartych w teczce.... lub jakkolwiek to nazwiesz, może być np. spis dokumentów.

raczkująca

czyli jednak robić spis spraw do każdej dokumentacji tylko tyle, że nie trzymać ich w tej dokumentacji a oddzielnie?
Taki pomysł na to miałam ale nie wiem jak to się u innych odbywa, stąd pytanie. Ja dopiero zaczynam przygodę z jrwa :)

Barsa

Dlaczego oddzielnie? Ja nie pisałem o spisie spraw! Spis dokumentów to całkiem inny temat.

Kto/co zabrania sporządzić dodatkowy spis dokumentów, nawet obok spisu spraw, w teczce aktowej?

Inna sprawa, że ja nie widzę potrzeby jego tworzenia... ale jak ktoś widzi to czemu nie.

gtrafalski


Pomysł na spisy spraw dokumentacji, która powinna być odkładana do teczek zbiorowych polega na tym, że:
1. Rejestrujesz urlop na spisie spraw w klasie urlopów.
2. Odkładasz dokumenty do dokumentacji pracowniczej.
Ergo w teczce z symbolem urlopów powinien Ci zostać sam spis spraw. Natomiast w teczce z dokumentacją pracowniczą nie prowadzisz spisów spraw, bo nic tam nie musisz rejestrować. Masz na to oddzielne klasy w JRWA.

Barsa

Tak dla przypomonienia, że coś takiego istnieje jak dokumentacja nie tworząca akt sprawy:
"Dokumentację, o której mowa...., mogą stanowić w szczególności:
1) zaproszenia, życzenia, podziękowania, kondolencje, jeżeli zostały
zarejestrowane jako przesyłki wpływające i jednocześnie nie stanowią części
akt sprawy;
2) niezamawiane oferty, jeżeli zostały zarejestrowane jako przesyłki wpływające
i jednocześnie nie stanowią części akt sprawy;
3) dokumentacja finansowo-księgowa, w szczególności rachunki, faktury, inne
dokumenty księgowe;
4) listy obecności;
5) karty urlopowe;
6) dokumentacja magazynowa;
7) środki ewidencyjne składnicy akt;
8) dane w systemach teleinformatycznych dedykowanych do realizacji
określonych wyspecjalizowanych usług oraz spraw, w szczególności dane w
systemie udostępniającym automatycznie dane z określonego rejestru, dane
przesyłane za pomocą środków komunikacji elektronicznej automatycznie
tworzące rejestr;
9) rejestry i ewidencje, w szczególności środków trwałych, wypożyczeń sprzętu,
materiałów biurowych, zbiorów bibliotecznych,
10) dokumentacja o charakterze pomocniczym, o której mowa w § 2."

Oczywiście nie ma wymienionych wniosków urlopowych tylko karty urlopowe, ale z mojego oglądu to większość kadrowych nie tworzy spraw dla wniosków, bo.... bo każdy lubi mieć mniej pracy ;) , tak przynamniej mi się wydaje, że taki jest powód głównie - oczywiście jak ktoś ogarnia instrukcje kancelaryjną.

Ps. Trochę mnie czasem forum zadziwia z tą hmmmm chęcią bycia na 200% z przepisami, skoro jest tak dobrze to co ja przez kilkanaście lat tyle urzędów musiałem archiwizować i poprawiać po ich pracownikach, łącznie ze zmiana symboli, łączeniem i dzieleniem dokumentacji. Chyba tu na forum zaglądają ludzie którym "chce się" a to dobrze.

raczkująca

Cytat: Barsa w Grudzień 11, 2024,
Tak dla przypomonienia, że coś takiego istnieje jak dokumentacja nie tworząca akt sprawy:
"Dokumentację, o której mowa...., mogą stanowić w szczególności:
1) zaproszenia, życzenia, podziękowania, kondolencje, jeżeli zostały
zarejestrowane jako przesyłki wpływające i jednocześnie nie stanowią części
akt sprawy;
2) niezamawiane oferty, jeżeli zostały zarejestrowane jako przesyłki wpływające
i jednocześnie nie stanowią części akt sprawy;
3) dokumentacja finansowo-księgowa, w szczególności rachunki, faktury, inne
dokumenty księgowe;
4) listy obecności;
5) karty urlopowe;
6) dokumentacja magazynowa;
7) środki ewidencyjne składnicy akt;
8) dane w systemach teleinformatycznych dedykowanych do realizacji
określonych wyspecjalizowanych usług oraz spraw, w szczególności dane w
systemie udostępniającym automatycznie dane z określonego rejestru, dane
przesyłane za pomocą środków komunikacji elektronicznej automatycznie
tworzące rejestr;
9) rejestry i ewidencje, w szczególności środków trwałych, wypożyczeń sprzętu,
materiałów biurowych, zbiorów bibliotecznych,
10) dokumentacja o charakterze pomocniczym, o której mowa w § 2."

Oczywiście nie ma wymienionych wniosków urlopowych tylko karty urlopowe, ale z mojego oglądu to większość kadrowych nie tworzy spraw dla wniosków, bo.... bo każdy lubi mieć mniej pracy ;) , tak przynamniej mi się wydaje, że taki jest powód głównie - oczywiście jak ktoś ogarnia instrukcje kancelaryjną.

Ps. Trochę mnie czasem forum zadziwia z tą hmmmm chęcią bycia na 200% z przepisami, skoro jest tak dobrze to co ja przez kilkanaście lat tyle urzędów musiałem archiwizować i poprawiać po ich pracownikach, łącznie ze zmiana symboli, łączeniem i dzieleniem dokumentacji. Chyba tu na forum zaglądają ludzie którym "chce się" a to dobrze.


Hmmm, dopiero zaczynam tą przygodę....
Czyli jak w jrwa mam wymienione absencje, urlopy itd? i mają przydzielony swój symbol klasyfikacyny a w uwagach jest dopisane, że dokumenty są zawarte w klasie dot. dodatkowej dokumentacji pracowniczej to nie muszę tworzyć oddzielnych spisów spraw?

W instrukcji mamy wpisane: Dokumentacja nietworząca akt spraw to dokumentacja, która nie została przyporządkowana do sprawy, a jedynie do klasy z wykazu akt. I wymienione tu są m.in. listy obecności i karty urlopowe.

raczkująca

Cytat: gtrafalski w Grudzień 11, 2024,

Pomysł na spisy spraw dokumentacji, która powinna być odkładana do teczek zbiorowych polega na tym, że:
1. Rejestrujesz urlop na spisie spraw w klasie urlopów.
2. Odkładasz dokumenty do dokumentacji pracowniczej.
Ergo w teczce z symbolem urlopów powinien Ci zostać sam spis spraw. Natomiast w teczce z dokumentacją pracowniczą nie prowadzisz spisów spraw, bo nic tam nie musisz rejestrować. Masz na to oddzielne klasy w JRWA.


Właśnie tak to sobie w głowie ułożyłam :) dziękuję