eDoręczenia od 1.1.2025 a instrukcja kanclearyjna

Zaczęty przez Marta, Listopad 16, 2024,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Marta

Jak uważacie: czy wdrożenie eDoręczeń obowiązkowych dla podmiotów publicznych od 1.01.2025 wymaga aktualizacji instrukcji kancelaryjnej? a może taka aktualizacja byłaby tylko dobrą praktyką?

EwelinaP

Jeśli chodzi o instrukcję będącą załącznikiem do rozporządzenia z 2011 r. to nie ma możliwości, by ją zmienić. Można wprowadzić dodatkowe regulaminy, czy też schematy postępowania, w zależności od tego, czy działamy tylko papierowo, czy mamy system wspomagający obieg dokumentacji, czy działamy na ezd. W tym pierwszym przypadku jest chyba najgorzej, bo do rozwiązania zostaje kwestia nadania uprawnień do obsługi skrzynki itd. Na pewno można to załatwić inaczej, niż poprzez zmianę instrukcji kancelaryjnej.

gtrafalski

Jeżeli nie musisz być w rygorach Rozporządzenia to zastanowiłbym się czy nie potrzebuję wystąpić o zmianę instrukcji w zakresie ADE - Adresu Doręczeń Elektronicznych. Moim zdaniem nie jest to konieczne, ale jeżeli masz taką wolę to możesz

łucja

Czy terin wdrożenia przewidziany na 1 stycznia 2025 roku zostanie zachowany?

Barsa


ArchiwistaMOPS

#5
Okres przejściowy wejdzie w życie jeżeli Prezydent podpisze ustawę. Na ten moment podpisu jeszcze brak.

https://www.sejm.gov.pl/sejm10.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr=761

łucja


łucja

Czy ktoś zgłębiał jeszcze temat? Na czym konkretnie polega okres przejściowy? Czy w podmiotach publicznych z systemem tradycyjnym oddziały będą musiały wysyłać przez ADE?

EwelinaP

Okres przejściowy dotyczy szczególnych przypadków, czyli np. jeśli ktoś do nas przesyła np. poprzez ePuap, to odsyłamy przez ePuap. Jeśli natomiast my wysyłamy do innego podmiotu publicznego, to mamy obowiązek sprawdzić, czy jednostka ta posiada ADE. Szczegółowo o warunkach okresu przejściowego mówi art. 147 ustawy.