Skonsultowałem to z naszym radcą prawnym i podziela moje zdanie.
§ 8 ust. 8 ustawy o ochronie sygnalistów odnosi się do przetwarzania danych, postępowań prowadzonych w tym zakresie oraz okresu przechowywania dokumentacji:
"Dane osobowe przetwarzane w związku z przyjęciem zgłoszenia lub podjęciem działań następczych oraz dokumenty związane z tym zgłoszeniem są przechowywane przez podmiot prawny oraz organ publiczny przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym przekazano zgłoszenie zewnętrzne do organu publicznego właściwego do podjęcia działań następczych lub zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami."
i dalej czytamy w § 8 ust. 9 :
"W przypadku, o którym mowa w ust. 7 i 8, Rzecznik Praw Obywatelskich, podmiot prawny i organ publiczny usuwają dane osobowe oraz niszczą dokumenty związane ze zgłoszeniem po upływie okresu przechowywania. Ustawy z dnia14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164) nie stosuje się."
Podsumowując, ustawy "archiwalnej" nie stosuje się przy wykonywaniu czynności określonych w ust. 8 i 9. Ustawa została przywołana w całości...
Wyjątek kiedy zgłoszenie sygnalisty rejestrujemy normalnie w sprawach (stosujemy przepisy IK) określono w ust. 10.