Autor Wątek: Brak dekretacji  (Przeczytany 546 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline łucja

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 257
Brak dekretacji
« dnia: Wrzesień 09, 2024, »
Czy w praktyce kancelaryjnej sotsuje się wyłączenie pewnych dokumentów (np. masowo napływające sprawozdania, faktury i rachunku) z dekretacji? Jeśli tak, czy jest to zgodne z rozporządzeniem PRM z 2011 ?

Offline Barsa

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 247
Odp: Brak dekretacji
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 10, 2024, »
Te przykłady o których napisałaś to nie słyszałem o takim przypadku... ale ja ostatnio w porozumieniu z pracownikiem obsługującym prasę wyłączyłem z dekretacji coś co się nazywa dowód dostarczenia prasy. To bez sensu dekretować, skoro dokument dalej do niczego nie służy. Lecz Twoje dokumenty raczej potem idą w obieg.

Inna sprawa, że w mojej jednostce na pewno nie wszystkie maile są dekretowane, te rozpoczynające sprawę, wpływające, te "ważniejsze" dla sprawy także, ale inne albo pracownik wrzuca do EZD albo nie, a nawet jak wrzuci to nie zawsze zarejestruje. Jest na to przyzwolenie szefostwa (merytoryści mają zajmować się poważnymi sprawami a nie klikać niepotrzebnie w EZD ;) ), tak to miałem przekazać na szkoleniu i cóż tak jest. Nie do końca to mi się podoba, ale jest jak jest.