Internetowe Forum Archiwalne > Projekty wskazówek metodycznych

Projekt wskazówek metodycznych dot. materiałów ulotnych

<< < (2/6) > >>

Anna Nowakowska:
Szkoda że nie będzie tworzona oddzielna baza danych do inwentaryzowania druków ulotnych, z tego co pamiętam to w opisie obiektów jest rodzaj: afisz/plakat, nie ma rozróżnienia co wydłuża szukanie, nie ma wyszczególnionej ulotki ani broszury.  Do naszego archiwum czesto zglaszają się ludzie z wydawnictw czy telewizji w poszukiwaniu druków ulotnych, zależy im na czasie, mają inne podejście do akt, historii...

Drugi problem: czemu plakaty i afisze, będące częścią zespołu aktowego, nie mogłyby po wykonaniu zastawnika, konserwacji i sporządzeniu odpowiedniej informacji trafić do specjalnej szafy (jak dla map) w magazynie z plakatami? Przecież o wiele lepiej im tam będzie niż poskładane w teczkach, lub zostawione w wielkoformatowej teczce w kącie, jak to w praktyce wygląda? W ten sposób zniszczono wiele cennych plakatów. A moze w kazdym magazynie postawić szafe na nietypowe druki?
Pozdrawiam, wszystkim dziekuję za okazaną mi pomoc. :D

andrzej klubiński:
Odpowiadając na drugą z przedstawionych przez Panią uwag, proszę zauważyć,  że w punkcie 7.1 Wskazówki przewidują możliwość wyłaczenia materiałów ulotnych z zespołu w przypadku, kiedy  są one narażone na zniszczenie. Podstawową zasadą jest zatem zachowanie tej części zasobu archiwalnego  w dobrym stanie.

aktualna wersja porektu Wskazówek:
http://www.archiwa.gov.pl/?CIDA=64

Maciej Zdunek:
Chyba coś nie tak z tym linkiem. Czy chodzi raczej o to? http://archiwa.gov.pl/repository/decyzje/wskazowki_materialy_ulotne_2.pdf

andrzej klubiński:
tak, oczywiście ma Pan rację, dziękuję za sprostowanie informacji

Hanna Staszewska:
Andrzej Klubiński
--- Cytuj ---w punkcie 7.1 Wskazówki przewidują możliwość wyłaczenia materiałów ulotnych z zespołu w przypadku, kiedy są one narażone na zniszczenie.
--- Koniec cytatu ---

Jeśli materiały ulotne będące częścią składową j.a. aktowych są narażone na zniszczenie, to oczywiście należy je wyłączyć z takiej teczki (pisałam już o tym, więc nie będę się powtarzać). Ale dlaczego wyłączać je z zespołu? Tego nie rozumiem. I dokąd je włączyć, bo skoro się je wyłączy, to trzeba je gdzieś przydzielić, one nie mogą przecież wisieć w „ewidencyjnej” próżni.

Anna Nowakowska
--- Cytuj ---czemu plakaty i afisze, będące częścią zespołu aktowego, nie mogłyby po wykonaniu zastawnika, konserwacji i sporządzeniu odpowiedniej informacji trafić do specjalnej szafy (jak dla map) w magazynie z plakatami? Przecież o wiele lepiej im tam będzie niż poskładane w teczkach, lub zostawione w wielkoformatowej teczce w kącie, jak to w praktyce wygląda?
--- Koniec cytatu ---

Oczywiście, ma Pani rację. Taka praktyka już jest stosowana, np. w przypadku kartografii. W zasobie naszego archiwum posiadamy zespoły starostw, w skład których wchodzą, oprócz typowej dokumentacji aktowej, także mapy i plany. Przechowywane są w osobnym, specjalnym magazynie, ale ewidencyjnie należą do zespołów starostw. Takie przykłady można mnożyć, więc i materiały ulotne można też tak potraktować.  



--- Cytuj ---
--- Koniec cytatu ---

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej