Autor Wątek: Przekazywanie do archiwum "Inwestycji" zakończonych  (Przeczytany 194 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline archiwistaug

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 17
Przekazywanie do archiwum "Inwestycji" zakończonych
W inwestycjach zakończonych zdarzają się załączniki, nawet po 4egz tego samego
Dokładne wytyczne co do przekazywania i sposobu zakończonych spraw inwestycyjnych do archiwum, gdzie znajdę?
Jak powinna taka teczka wyglądać?
Dodam, że zasięgałam informacji w kilku urzędach, i tu byłam zaskoczona, bo nikt jeszcze nie przekazał, zakończonych inwestycji, ponieważ niewiedzą jak za to się zabrać?
Przekazałam pracownikom z gospodarki komunalnej i inwestycji, by zapisali się na szkolenie, bo aktotwórca powinien wiedzieć jak uporządkować dokumentację przed przekazaniem do archiwum.
 Ich tokiem myślenia powinnam ja na każdym zakresie się znać.
Niestety nie znam się, nie wiem wszystkiego i tyle, też się uczę.

Offline lukas_drill

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 160
Odp: Przekazywanie do archiwum "Inwestycji" zakończonych
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 02, 2024, »
witam,
wg. mnie teczka zakończonej inwestycji komunalnej jest taką samą teczką, jak i pozostałe (no może nieco trudniejszą...).
Ja u siebie mam już sporo takich teczek i w tym roku będę pisał do archiwum o ekspertyzę.
Wiadomo, że poruszamy się w klasie 701. Jeśli chodzi o 7010, czyli kat. A, to jeszcze takiej teczki na oczy nie widziałem, więc pewnie nie prowadzą... Dalej mamy 7011 (BE10), 7012 i 7013 (BE5 każda). U nas każda inwestycja komunalna prowadzona jest w teczce 7013 i posiada wydzieloną odpowiednią podteczkę. W takiej podteczce znajdują się wszystkie dokumenty dotyczące realizacji i odbioru tej inwestycji, oraz umowy (ksera, oryginały), jakieś plany, itp. Czy tam znajdzie się coś z opiniowania i zatwierdzania to i tak ma BE5 - w ogóle trochę to rozbicie jest bez sensu, ale co zrobić... Wiadomo, że dokumentacja techniczna przekazywana jest zarządcy budynku/drogi/czegokolwiek, więc w przypadku inwestycji komunalnej będzie to np. wydział Gospodarki Komunalnej, albo jednostka miejska (szkoła/OSiR/inne) i tam przechowywana jest przez cały okres istnienia/zarządzania tej inwestycji. Takie teczki inwestycji, z każdego roku, przekazywane są spisem zdawczo-odbiorczym do AZ, gdzie jest w poz. 1 teczka główna 7013 (tam bywają różne pisma, ale nie związane z danymi inwestycjami) i spis spraw, a potem całe litanie chronologicznie podteczek z inwestycjami. Każda pozycja ma opis z nazwą inwestycji i rodzajem dokumentów w środku (w zasadzie wszędzie to samo...). Daty skrajne to rok zaczęcia danej inwestycji i zakończenia - wiadomo, że zakończenia to bywają sporo późniejsze. Dlatego, aby jedna inwestycja trwająca długo, nie blokowała przekazania innych zakończonych z danego roku, to przyjmuję zakończone a w następnej kolejności te, które zakończyły się później, już jednym osobnym spisem, połączonym numeracją z tym z danego roku.
Kategoria jest BE5, więc po 5 latach do eskpertyzy. Kiedyś rozmawiałem z kimś z AP i powiedziano mi, że przed wysłaniem trzeba przeglądnąć, czy wśród tych inwestycji nie ma jakichś "szczególnie wyjętkowych" ( np. remont czegoś zabytkowego...) i ew. to zostawią... Ale pójdzie do wniosku o ekspertyzę i zobaczymy. Przecież chyba nikt nie zostawi dokumentacji z inwestycji takich, jak remonty dróg, chodników, budowy placu zabaw, ocieplenia czegoś, budowy szaletów, ogrodzenia, itp, :)
mam nadzieję, że coś pomogłem
pozdrawiam