Internetowe Forum Archiwalne > Archiwa Zakładowe

archiwizacja akt osobowych

(1/2) > >>

KasiaKatarzyna:
Witam,
Czy ktoś z was orientuje się jak archiwizować akta osobowe?

Czarny1986:

--- Cytat: KasiaKatarzyna w Kwiecień 29, 2024, ---Witam,
Czy ktoś z was orientuje się jak archiwizować akta osobowe?

--- Koniec cytatu ---

Witam,
Pytanie nieco ogóle. Ale domyślam się, że chodzi o specyfikę tych akt? Jak rozumiem zna Pani podstawowe zasady archiwizowania dokumentacji na poziomie archiwum bieżącego. Jeżeli tak to w kwestii samych akt osobowych to należy je archiwizować z podziałem na poszczególnych pracowników (1 pozycja w spisie to jeden pracownik). Tak jak były prowadzone w dziale kadr z podziałem na cześć ABCD. Moje AP nie miało nic przeciwko stosowaniu spisów zdawczo-odbiorczych akt osobowych ale nie jest to warunek konieczny. Wystarczą zwykłe. Spis ułożony alfabetycznie (przy dużej ilości to znacznie ułatwi szukanie). Przyjmuje je na osobnych spisach (bez innego rodzaju dokumentacji) i dodatkowo dziele ze względu na czas zatrudnienia i wynikający z tego czas przechowywania BE-10 (osoby zatrudnione po 1 stycznia 2019) i BE-50 (dla osób zatrudnionych przed 1 stycznia 2019)
pozdrawiam

KasiaKatarzyna:
tak znam zasady archiwizowania, ale akt osobowych nigdy nie przyjmowałam i zastanawiałam się czy traktuje się je inaczej. Bardzo dziękuje za odpowiedź.

000paula:
Cześć !
Podepnę się trochę pod pytanie. Przejęłam dokumenty po innym pracowniku, który zakończył z nami współpracę. Na stanie składnicy akt mam akta osobowe osób zatrudnionych przed 2019 i po 2019, włożone do kartonów i "tak po prostu sobie są" - bez spisu z-o, bez spisu spraw itp. Z informacji AP wynika, że nasza jednostka ma je paginować - było kiedyś wysyłane zapytanie i taką uzyskano odpowiedź.
Teraz mam kolejne akta osobowe, pracowników, z którymi stosunek pracy zakończył się w zeszłym roku. Czy wówczas mogę te wszystkie akta osobowe (które już kilka lat są spakowane) i te, które mam do archiwizacji teraz wrzucić na jeden spis z-o ?
 

sgt_Wichowski:

--- Cytat: 000paula w Wrzesień 12, 2024, ---Na stanie składnicy akt mam akta osobowe osób zatrudnionych przed 2019 i po 2019 (...).
Teraz mam kolejne akta osobowe, pracowników, z którymi stosunek pracy zakończył się w zeszłym roku. Czy wówczas mogę te wszystkie akta osobowe (które już kilka lat są spakowane) i te, które mam do archiwizacji teraz wrzucić na jeden spis z-o ?

--- Koniec cytatu ---

Akta osób zatrudnionych przed 2019, o ile nie złożono w ich sprawie odpowiedniego zaświadczenia i raportu do ZUS, mają inną kategorię przechowywania (BE-50), niż tych zatrudnionych po 2019 (BE-10). Lepiej jest przejmować te akta na osobnych spisach, bo sprawia to mniej problemów przy brakowaniu czy przekazywaniu do AP. Zwracam uwagę, że najważniejszym kryterium jest data ZATRUDNIENIA pracownika, a nie to, w którym roku zakończył się stosunek pracy.

Inną sprawą jest to, że żeby przyjmować na 1 czy 2 spisach wszystkich, to musisz uporządkować te, które zalegają w archiwum bez spisu. Rozumiem też, że bez skorowidza. Pytanie, jak w sytuacji Twojej i Twojego zakładu pracy jest lepiej/wygodniej, czy czekać, aż się uporasz z porządkowaniem, czy przyjąć "świeżą" partię teraz od razu, a dopiero potem te dawniejsze.

Pozdrawiam!

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej