Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

dokumentacja CEIDG

Zaczęty przez UMarchiwum, Grudzień 30, 2021,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

UMarchiwum

Dzień Dobry
Jak postępujecie u siebie w urzędach z dokumentacją- wnioskami CEIDG w wersji papierowej dla których upływa 10 letni okres przechowywania. Zgodnie z przepisami  "podlegają one archiwizacji przez okres 10 lat od dnia ich złożenia. Archiwizacji dokonują odpowiednio minister właściwy do spraw gospodarki i organ gminy. Przepisów o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach nie stosuje się"?
Czy może ktoś z was już miał pytania w tej kwestii?


archiwumUM

Podpinam się pod temat. Minie pierwsze 10 lat od wniosków złożonych w 2011.

szycha

Czyli nikt jeszcze nie brakował tej dokumentacji? A może ktoś rozmawiał na temat tej dokumentacji z archiwum państwowym?

Leksandra

Moje archiwum kazało wystąpić o zgodę, z czego byłam zadowolona, bo tak naprawdę to w jrwa, mamy odpowiednie hasło 7330, dokumentacja trafiła do archiwum zakładowego a mnie rozporządzenie obowiązuje.

szycha

Cytat: Leksandra w Styczeń 18, 2024,
Moje archiwum kazało wystąpić o zgodę, z czego byłam zadowolona, bo tak naprawdę to w jrwa, mamy odpowiednie hasło 7330, dokumentacja trafiła do archiwum zakładowego a mnie rozporządzenie obowiązuje.

O jaką zgodę, toż to nie mogą o to prosić. No i wydali zgodę na podstawie przepisów wykonawczych do ustawy, z której ta dokumentacja jest wyłączona :D Myślałem, że doradzą w stylu czy powołać komisję, czy tylko przygotować protokół i pyk w niszczarkę, a tu bezprawnie zgodę wydają. A co by było jak by wpadli na pomysł aby dać do ekspertyzy, do której nie mają prawa? ;)

Leksandra

Oj, ekspertyzę mogą zawsze przeprowadzić, nie tylko na nasz wniosek, dawniej nawet typowało się 5 procent każdej dokumentacji, jako przykładowej, lub jako odzwierciedlającej prowadzony system kancelaryjny.
Co do wniosków o wpis do EDG:  gdyby to zrobiła komórka organizacyjna na podstawie swojej ustawy o CEIDG, to ich biznes, ale jak dokumentacja trafia do archiwum zakładowego, to nie niszczyłabym niczego bez zgody archiwum państwowego, nawet kat Bc. Dyrektorzy Archiwów państwowych posiadają bardzo szerokie uprawnienia i tak jak Urzędy Skarbowe, mają prawo różnie zapatrywać się na sprawy tego samego rodzaju.  :(