Aktualności:

Widzę, że część osób może mieć problemy z zalogowaniem/hasłami/zatwierdzeniem konta szczególnie z domen WP, Onet, Interia  - czytamy watek: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5043.0.html i potem proszę tej sprawie o kontakt na priv rafal.magrys(na)gmail.com

Menu główne

pobieranie opłaty za ksero akt w archiwum zakładowym

Zaczęty przez Danutka, Październik 18, 2023,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Danutka

Chciałam spytać o Państwa praktykę w zakresie wykonywania kserokopii akt z archiwum zakładowego. Przyznam szczerze, że ja do tej pory pobierałam opłatę 5 zl od strony kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem zgodnie z Ustawą o opłacie skarbowej. Natomiast jeśli ktoś potrzebował zwyklej kopii, nie uwierzytelnionej to nie pobierałam żadnej opłaty.
Natomiast zastanawiam się, czy nie powinnam tego jakoś uregulować, bo co jeśli ktoś będzie chciał zwykłą kopię jakiś dokumentów w dużej ilości: przecież wtedy koszty się generują jeśli nie są to 2-4 strony a np. 150 stron.  Jednak żądając takiej opłaty muszę się na coś powołać. Czy nasze wewnętrzne zarządzenie o pobieraniu opłat za ksero wystarczy czy może powołujecie się na jakieś konkretne przepisy?
Pozdrawiam

MarcinP

Ustanowienie zasad obliczania kosztów wydawania kopii akt postępowań, wydawanych w trybie art. 73 KPA, nie jest skomplikowane. Wystarczy obliczyć koszt dla formatu A5, A4 i A3 za wydruk jednostronny oraz dwustronny monochromatyczny, jednostronny oraz dwustronny kolorowy, a także ogólną cenę za większy format + koszt płyty CD/DVD - w przypadku wydawania kopii w formie skanów na nośniku. Główny problem polega na egzekwowaniu tych opłat, wzywaniu do ich uiszczenia stronę wnioskującą (wszak wszystkie nasze działania są obwarowane rygorem KPA, gdy wydajemy kopie na podstawie art. 73 tej ustawy). Należałoby stronę wnioskującą wzywać na podst. art. 262 KPA do uiszczania kosztów, dlatego w praktyce łatwiej wydawać kopie nieuwierzytelnione bez opłat.