Autor Wątek: DOKUMENTACJA W SPRAWACH ZWIĄZANYCH ZE STOSUNKIEM PRACY  (Przeczytany 4047 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Barsa

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 247
Odp: DOKUMENTACJA W SPRAWACH ZWIĄZANYCH ZE STOSUNKIEM PRACY
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 20, 2024, »
Ciekawostka do dyskusji... Dostałem ostatnio odp. z jednego z archiwów centralnych na jedno z pytań dot. poruszanych wyżej kwestii tzn. kwalifikacji dokumentacji, gdy mamy kilka JRWA i zaznaczono, że podnosimy tylko wtedy gdy w zarządzeniu wprowadzającym nowe JRWA jest odniesienie do tego, że mamy tak zrobić. Także taki wyjątek od reguły, choć w sumie chyba spotkałem też na pewno jedną, a może dwóch archiwistów AZ, którzy mają podobne podejście.

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Odp: DOKUMENTACJA W SPRAWACH ZWIĄZANYCH ZE STOSUNKIEM PRACY
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 20, 2024, »
To jest niestety kolejny przykład że archiwa państwowe są jak urzędy skarbowe - co jedno to inna interpretacja :)
Wprawdzie w kwestii "kategorii o wartości wyższej" istnieją wytyczne NDAP (informacja nr 13 z 22.12.2011), ale formalnie dotyczą one tylko podmiotów stosujących rozporządzenie PRM z 18.01.2011 r., wiec nie rozwiązują problemu.

Offline Aleksandra

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 119
Odp: DOKUMENTACJA W SPRAWACH ZWIĄZANYCH ZE STOSUNKIEM PRACY
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 22, 2024, »
Ciekawostka do dyskusji... Dostałem ostatnio odp. z jednego z archiwów centralnych na jedno z pytań dot. poruszanych wyżej kwestii tzn. kwalifikacji dokumentacji, gdy mamy kilka JRWA i zaznaczono, że podnosimy tylko wtedy gdy w zarządzeniu wprowadzającym nowe JRWA jest odniesienie do tego, że mamy tak zrobić. Także taki wyjątek od reguły, choć w sumie chyba spotkałem też na pewno jedną, a może dwóch archiwistów AZ, którzy mają podobne podejście.

Wydaje mi się, że takie rozwiązanie owszem, ma zastosowanie, ale tylko do zmian kategorii archiwalnych wynikających z "widzimisię" samych archiwów państwowych, natomiast niezależnie od np. momentu formalnego zapisu zmian kategorii (czyt. wprowadzenia nowego wykazu akt) oraz treści zarządzenia wprowadzającego te zmiany, jeżeli zmiana okresu przechowywania danej dokumentacji wynika wprost z przepisów ustawy, to należy się do tego zastosować - w odniesieniu zarówno do okresu przechowywania dokumentacji, jak i momentu od którego należy to czynić

Offline Barsa

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 247
Odp: DOKUMENTACJA W SPRAWACH ZWIĄZANYCH ZE STOSUNKIEM PRACY
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 22, 2024, »
Tylko jest niestety niektóre JRWA są bardzo rozbudowane i wątpię, że archiwista, który przejmie te dokumentacje "po latach" zawsze będzie wiedział z czego wynikała zmiana JRWA... Dla mnie lepiej dać tę wyższą kategorie i tyle, albo jak zrobiłem napisać do AP, mamy "papier" i robimy według niego.

Offline Leksandra

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 99
Odp: DOKUMENTACJA W SPRAWACH ZWIĄZANYCH ZE STOSUNKIEM PRACY
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 22, 2024, »
Tylko jest niestety niektóre JRWA są bardzo rozbudowane i wątpię, że archiwista, który przejmie te dokumentacje "po latach" zawsze będzie wiedział z czego wynikała zmiana JRWA... Dla mnie lepiej dać tę wyższą kategorie i tyle, albo jak zrobiłem napisać do AP, mamy "papier" i robimy według niego.
ja pozwoliłam sobie na interpretację, że konfrontować ze sobą trzeba tylko obowiązujący wykaz akt i poprzedni. I tej wersji się trzymam  :)

Offline Aleksandra

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 119
Odp: DOKUMENTACJA W SPRAWACH ZWIĄZANYCH ZE STOSUNKIEM PRACY
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 25, 2024, »
Tylko jest niestety niektóre JRWA są bardzo rozbudowane i wątpię, że archiwista, który przejmie te dokumentacje "po latach" zawsze będzie wiedział z czego wynikała zmiana JRWA... Dla mnie lepiej dać tę wyższą kategorie i tyle, albo jak zrobiłem napisać do AP, mamy "papier" i robimy według niego.
Z tym też trzeba uważać, żeby nie narobić sobie kłopotu, bo w tym miejscu wchodzi IOD i całe RODO..

Offline Forumowicz

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 114
Odp: DOKUMENTACJA W SPRAWACH ZWIĄZANYCH ZE STOSUNKIEM PRACY
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 17, 2024, »
Na miejscu takiego archiwisty wprost odmówiłbym przyjęcia dokumentacji do AZ w sytuacji gdy pracownicy, których ona dotyczy wciąż pozostają zatrudnieni.

A jeśli mój poprzednik przyjął taką dokumentację, jak należy z nią postąpić? Przyjął także indywidualne karty wynagrodzeń pracowników umieszczone w jednej teczce. Czy powinnam je wycofać ze składnicy? One również dotyczą pracowników, którzy są aktualnie zatrudnieni.

Offline Aleksandra

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 119
Odp: DOKUMENTACJA W SPRAWACH ZWIĄZANYCH ZE STOSUNKIEM PRACY
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 11, 2024, »
Odgrzewam temat.

Tym razem zastanawiam się, czy powinien być jakiś specjalny spis zdawczo-odbiorczy na teczki pracowników z dokumentacją związaną ze stosunkiem pracy, podobnie jak osobny spis jest na akta osobowe, czy też nie? wtedy taka dokumentacja byłaby umieszczana na spisie zdawczo-odbiorczym z całą resztą kat. B