Internetowe Forum Archiwalne > Archiwa Zakładowe

DOKUMENTACJA W SPRAWACH ZWIĄZANYCH ZE STOSUNKIEM PRACY

<< < (3/8) > >>

Rovan:
Nawet jeśli dokumentów nie usuniemy, a "jedynie" zanonimizujemy w nich dane osobowe, to wciąż będzie ingerencja w zarchiwizowaną dokumentację. Z punktu widzenia przepisów archiwalnych ingerencja nieuprawniona, ponieważ dla dokumentacji (dla teczki jako całości) nie upłynął okres przechowywania i nie uzyskano zgody na jej wybrakowanie.

Szkoda że archiwów zakładowych nie dotyczy art. 22d UNZA - sytuacja byłaby prosta.
Z drugiej strony RODO daje możliwość przetwarzania danych osobowych do celów archiwalnych - skoro zatem muszę przechowywać do celów archiwalnych zbiorczo prowadzoną dokumentacje pracowników, to moim zdaniem mam też prawo przetwarzać wszystkie dane osobowe zawarte w tej dokumentacji dopóki nie upłynie okres przechowywania (liczony łącznie dla całej jednostki archiwalnej).

Aleksandra:

--- Cytat: Rovan w Sierpień 14, 2023, ---Z drugiej strony RODO daje możliwość przetwarzania danych osobowych do celów archiwalnych - skoro zatem muszę przechowywać do celów archiwalnych zbiorczo prowadzoną dokumentacje pracowników, to moim zdaniem mam też prawo przetwarzać wszystkie dane osobowe zawarte w tej dokumentacji dopóki nie upłynie okres przechowywania (liczony łącznie dla całej jednostki archiwalnej).

--- Koniec cytatu ---

Dokładnie i chyba tego się trzeba trzymać

Barsa:
Bardzo sensowna wykładnia. Choć też życie życiem, bo ile już podobnych "ingerencji" robiło się...
Jednak mimo wszystko warto tu by mieć opinie PUODO, bo o ile archiwa państwowe mają nikłe możliwości nakładania kar to PUODO już ma duże możliwości i z nich korzysta ale to melodia przyszłości.

Aleksandra:
Rovan, mam jeszcze takie pytanie do Ciebie, bo zapewne masz większe w tej kwestii doświadczenie ode mnie. Czy Archiwum Państwowe podejmuje się takich rozważań jak ten tutaj powyższy temat i nasza dyskusja o dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy? Czy AP uważa, że skoro to nie jest materiał archiwalny, to jednostka sama powinna ustalić i zrobić tak, aby postępować zgodnie z obowiązującymi przepisami?

Rovan:
Z moich doświadczeń w tej kwestii wynika, ze AP zalecają aby dokumentacja pozostała w takim kształcie w jakim została wytworzona.
Czyli jeśli prowadzono dokumentacje zbiorczo (mimo iż powinna być prowadzona indywidualnie), to tak należy ja archiwizować, a okres jej przechowywania liczyć od ustania stosunku pracy wszystkich pracowników, których dokumentacja dotyczy.

Oczywiście w Polsce mamy 30 terenowych AP + AAN - nie gwarantuję, ze wszystkie podchodzą do tego problemu w ten sam sposób:)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej