Internetowe Forum Archiwalne > Archiwa Zakładowe
DOKUMENTACJA W SPRAWACH ZWIĄZANYCH ZE STOSUNKIEM PRACY
Aleksandra:
Cześć. Pytanie o dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy, która zgodnie z rozp. w sprawie dokumentacji pracowniczej z 10 grudnia 2018 r. powinna być prowadzona dla każdego pracownika zatrudnionego po 31.12.2018 r. i powinna zawierać dokumenty z zakresu kadr, płac i - w mojej jednostce - logistyki (przydział odzieży, obuwia roboczego itp.) kat. BE10.W naszym JRWA specjalna klasa o tytule dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy pojawiła się dopiero w 2022 r. Moje pytanie brzmi:
1. Pod jaką klasę zakwalifikować ten rodzaj dokumentacji w czasie obowiązywania starego JRWA, gdzie nie było jeszcze tej klasy, a przepisy już obowiązywały?
2. Czy każdy z tych działów (kadry, płace, logistyka) powinien rejestrować ten typ dokumentacji pod tą samą klasę (dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy) i tylko w rodzaju dokumentacji pisać odpowiednio: dok. dot. ewidencjonowania czasu pracy; karty wynagrodzenia; ewidencja przydziału obuwia?
Rovan:
1. W klasach tematycznych.
Do dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy zaliczamy:
- ewidencję czasu pracy
- ewidencję odzieży i obuwia roboczego
- dokumentację urlopów wypoczynkowych
- dokumentację płacową
Wszystkie te rodzaje dokumentacji posiadają w JRWA swoje klasy rzeczowe. W okresie przed wprowadzeniem klasy zbiorczej należało klasyfikować te dokumenty w odpowiadających im klasach tematycznych.
2. Nie. Pracodawca powinien prowadzić dla każdego pracownika jedna teczkę "Dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy". Tak jak prowadzi dla każdego pracownika jedne akta osobowe. Zasada w obydwu przypadkach jest ta sama.
Aleksandra:
Ad. 1 Tak, klasę znajdziemy, tylko że dla osób zatrudnionych po 1 stycznia 2019 r. te dokumenty powinny już być gromadzone zbiorczo, a JRWA zostało zmienione pod ten przepis dopiero 3 lata później.. Czy w takim razie nie prowadzimy zbiorczej teczki do czasu, aż pojawiła się taka klasa w JRWA?
Ad. 2 Hmm.. miałam nadzieję, że jednak każdy dział się sam zarchiwizuje.. ale z tego co piszesz, ktoś (ciekawe kto..) po ustaniu zatrudnienia danego pracownika powinien te trzy działki połączyć w jedną teczkę, dobrze rozumiem?
Rovan:
1. Prowadzenie dokumentacji w teczkach tematycznych nie koliduje z prowadzeniem jej oddzielnie dla każdego pracownika - po prostu będziemy mieli każdej z tych teczek tyle ilu mamy pracowników.
2. Nie po ustaniu zatrudnienia. Teczkę "dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy" (jedną na każdego pracownika) prowadzi się przez cały czas trwania stosunku pracy danego pracownika i dokumentację umieszcza w niej na bieżąco. Zachodzi tu dokładnie ten sam mechanizm jak przy prowadzeniu akt osobowych pracownika - sprawy mogą prowadzić różne komórki (w odpowiednich tematycznie teczkach rzeczowych), ale jeśli dokumentacja ma trafić do akt osobowych, to niezwłocznie po zakończeniu sprawy jest tam przenoszona. Tak samo jeśli ma trafić do teczki "dokumentacja w spr. związanych ze stosunkiem pracy".
Barsa:
Tu jest duży problem, tak w jedn. państwowych, jak i prywatnych.., dalej kadry itd. prowadzą po staremu zbiorczo listy płac, karty wynagrodzeń itd. Ciekawy jestem pierwszego brakowania w 2030 w takich przypadkach. Jest duży opór we wprowadzeniu zmian ale jak archiwista przyjmie teczki zbiorcze do AZ to on będzie miał problem lub jego następcy.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej