pisma wychodzące bez znaku sprawy

Zaczęty przez szczura, Sierpień 04, 2023,

Poprzedni wątek - Następny wątek

szczura

Hejka,
czy w Waszych jednostkach praktykowane jest wysyłanie pism na zewnątrz, czy to w formie elektronicznej (np. ePUAP) czy w formie papierowej, bez nadanego znaku sprawy?
Od kilku miesięcy pracuję w nowym AZ i dla mnie to jest trochę kosmos co się dzieje w jednej z komórek organizacyjnych - z drugiej strony może wychowałam (pracowałam) pod kloszem
i takie praktyki są dozwolone, jeśli chodzi o temat zarządzania dokumentacją. Z jednej strony nie powinno mnie to obchodzić, bo pracuję jako archiwistka, a nie Koordynator. Problem jest w momencie, gdy te akta zostają przyniesione do AZ. Mam problem czy te dokumenty to są akta stanowiące sprawę czy nie - generalnie powinny, w mojej opinii.
Dam taki przykład - uzgadnianie sald z firmą zewnętrzną:
do jednostki przychodzi wpływ (mailem, ale wpływ to wpływ) z prośbą o uzgodnienie salda.
Nie przechodzi przez kancelarie, bo został dostarczony na indywidualny adres mailowy.
Wpływ nie ma nadanego RPW.
Pracownik merytoryczny dostaje polecenie od przełożonego o uzgodnienie.
Pracownik merytoryczny wysyła wydruk z uzgodnieniem salda pocztą tradycyjną, bez pisma pzrewodniego.
Nadaje tylko znak sprawy (ze swojego zeszytu - a pracujemy od 8 lat w systemie EZD).
Ad acta trafia tylko drugi egzemplarz z tym uzgodnieniem salda - żadnych innych dokumentów w sprawie jak wpływ, pismo przewodnie.

Czy w ogóle coś takiego się praktykuje? Czy to są dokumenty stanowiące akta sprawy czy trzeba je traktować jako niestanowiące sprawy?

Proszę o opinie.

(PS. Z Instrukcji kancelaryjnej nie jest jasno podkreślone, że pisma na zewnątrz muszą być opatrzone znakiem sprawy, a Panie ten znak sprawy bardziej traktują jak numer identyfikujące przesyłkę)

Barsa