Wydaje mi sie, że kazdorazowe nowe wskazówki metodyczne powinny być dane do szerokich konsultacji międzyarchiwalnych.
To powinna być oczywista praktyka. W dobie poczty elektronicznej rozesłanie projektów nowych wskazówek metodycznych do
wszystkich archiwów z zaleceniem przedstawienia uwag (mogłyby to robić komisje metodyczne poszczególnych archiwów) nie powinno być problemem. Obowiązek taki powinien spoczywać na Zakładzie Naukowym Archiwistyki, który niejako z urzędu nadzoruje prace zespołów naukowych i Centralnej Komisji Metodycznej (mam nadzieję, że nie wiąże się to z potrzebą przeprowadzenia zmian organizacyjnych). Zresztą kwestie te były już dyskutowane na forum.
Aby praktycy nie rozmijali się z teoretykami.
Ależ w zespole przygotowującym wskazówki dot. opracowania fotografii byli praktycy, m.in. 3 osoby z ADM.
Proponuję jednak wrócić do meritum dyskusji. Bardzo proszę p. dyrektor Ewę Podgórską, jako przewodniczącą zespołu przygotowującego wskazówki, o konkretne odpowiedzi na poszczególne pytania i wątpliwości, przedstawione przeze mnie w pierwszym poście.