Niestety, nie ma w tej kwestii jednolitych zasad, ponieważ opracowanie afiszy, plakatów, druków ulotnych itp. nie jest regulowane żadnymi przepisami (ale już niedługo ukażą się chyba odpowiednie wskazówki metodyczne). Tak więc podejrzewam, że archiwa stosują bardzo różne rozwiązania. W takich przypadkach, i dotyczy to nie tylko afiszy czy plakatów, ale wszelkich form dokumentów wielkoformatowych (np. dyplomy honorowe czy drzewa genealogiczne), będących częścią składową zespołów aktowych i stanowiących odrębne jednostki archiwalne, powinno się je przechowywać w specjalnych tekach i nadać im odrębną sygnaturę.
Ale problem pojawia się wtedy, gdy afisz czy plakat stanowi integralną część jednostki archiwalnej, a jego dalsze tam przechowywanie, np. ze względu na zły stan fizyczny, grozi jego destrukcją. W takim przypadku najlepszym wyjściem jest wyłączenie takiego obiektu z j.a., poddanie go konserwacji, umieszczenie w specjalnej tece na końcu zespołu oraz nadanie mu kolejnej sygnatury. Oczywiście w inwentarzu, przy j.a., z której wyłączono taki obiekt, należy odnotować ten fakt i odesłać użytkownika do nowej sygnatury, pod którą się znajduje.