Dzień dobry, wpłynęła do mnie taka kwestia do rozwiązania, chciałabym wyjść pracownikom naprzeciw i pomóc ale nie znajduję nic
Wydaje mi się, że nie ma możliwości zmiany nr sprawy w jej trakcie? O tym mnie uczono, chyba że się mylę i są jakieś wyjątki? czy koś miałby jakiś pomysł? Byłabym bardzo wdzięczna za podpowiedzi
"Z uwagi na nałożone na Dział Świadczeń obowiązki związane ze sprawozdawczością, w tym konieczność wykazywania liczby i rodzaju wydanych w danym okresie sprawozdawczym decyzji administracyjnych i innych rozstrzygnięć, znacznym utrudnieniem jest dla nas konieczność wpisywania kolejnych dotyczących danej sprawy decyzji do spisu spraw, w którym dana sprawa została zapoczątkowana. Np. wniosek wpłynął w roku 2021 w związku z czym został ujęty w spisie za rok 2021. Teraz wydając jakiekolwiek decyzje np. zmieniające i uchylające prawo do świadczeń lub ustalające nienależnie pobrane świadczenia, w dalszym ciągu musimy posługiwać się "pierwotnym" znakiem sprawy i w spisie za rok 2021 uwzględniać rozstrzygnięcia wydawane w roku 2022. Jest to znaczne utrudnienie i zwiększa możliwość pomyłki, gdyż musimy przeglądać wszystkie spisy spraw wydane na podstawie aktualnie obowiązującej IK (tj. od 01.2021)
Podobny problem pojawia się w przypadku windykacji wszczętej w 2021 roku- dokonywane w tym zakresie w roku 2022 czynności również umieszczane są w spisie za rok 2021, co zwiększa ryzyko pomyłki na skutek przeoczenia.
W związku z powyższym wskazane byłoby umieszczenie w IK zapisów umożliwiających przenoszenie spraw z "pierwotnego" spisu do spisu bieżącego aż do czasu ostatecznego zakończenia sprawy. Wówczas rozwiązania wymagałaby kwestia ewentualnej nawet kilkukrotnej zmiany znaku sprawy."