Aktualności:

Widzę, że część osób może mieć problemy z zalogowaniem/hasłami/zatwierdzeniem konta szczególnie z domen WP, Onet, Interia  - czytamy watek: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5043.0.html i potem proszę tej sprawie o kontakt na priv rafal.magrys(na)gmail.com

Menu główne

Jak zaklasyfikować: KOMISJA ALKOHOLOWA i DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA --> URZĘDY GMIN

Zaczęty przez ewelina_907, Kwiecień 06, 2023,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ewelina_907

Witajcie
Jestem archiwistką w Urzędzie Gminy.

1. Komórka organizacyjna ma u siebie do przekazania do AZ dokumenty dotyczące DZIAŁALNOŚCI GOSPDOARCZEJ (tzn. wnioski o założenie/wygaśnięcie działalności gospodarczej) są to dokumenty od roku 1990. Jak zaklasyfikować?

2. Mają równiez dokumenty z KOMISJI ALKOHOLOWEJ (zezwolenia na sprzedaz alkoholu). Są to dokumenty od roku 2016 czyli najświezsze. Czy tu będzie wg nowego JRWA numerek 7340 kat B3?

Z góry dziekuję za  poomoc. 

Rovan

1. Klasyfikacja zgodnie z JRWA obowiązującym w momencie zakładania dokumentacji:
- do końca lat 90-tych będzie to JRWA dla urzędów terenowych organów rządowej administracji ogólnej ustalony Zarządzeniem Nr 32 Ministra-Szefa Urzędu Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1990 r., a konkretnie klasy 6420, 6421. (w załączniku)
- dla dokumentacji z lat 2000-2010 będzie to JRWA wprowadzony Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych - klasy 6430, 6431. --> https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19991121319/O/D19991319_03.pdf
- dla dokumentacji od 2011 r. - aktualny JRWA (z 2011 r.), klasy końcowe z zakresu klas 733 i 734

2. Zezwolenia na sprzedaż alkoholu w aktualnym JRWA dla gmin to klasa 7340

Leksandra

Cytat: ewelina_907 w Kwiecień 06, 2023,

1. Komórka organizacyjna ma u siebie do przekazania do AZ dokumenty dotyczące DZIAŁALNOŚCI GOSPDOARCZEJ (tzn. wnioski o założenie/wygaśnięcie działalności gospodarczej) są to dokumenty od roku 1990. Jak zaklasyfikować?

Z góry dziekuję za  poomoc.
Wydaje mi się, że nawet od 1989 roku, bo tak powstała poprzednia ewidencja działalności gospodarczej i te dokumenty, to nie są zezwolenia lecz decyzje o wpisie do rejestru działalności gosp oraz o wykreśleniu. U mnie ta dokumentacja wtedy nie miała nadawanego znaku z wykazu akt tylko znakiem sprawy jest nr kolejny w ewidencji działalności gosp (ciągły aż do 2011 roku), ale potraktowałam ją jako kat A - "sieć zakładów usługowych i przemysłowych"
Sugeruję wielką ostrożność w jej brakowaniu, bo z perspektywy czasu ma wielkie znaczenie historyczne (jak rozwijało się miasto) oprócz tego wciąż jest potrzebna ludziom do świadczeń emerytalnych.

inka

Nawet jeśli we wcześniejszych wykazach była kategoria niższa, to zgodnie z JRWA z 2011 r. obowiązuje podwyższenie kategorii archiwalnej i w tej sytuacji jest to kat. A.
Symbol 7330 z JRWA z 2011 r. wskazuje kategorię B10, ale w uwagach jest informacja, że wszystko co nie jest związane z obsługą centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG) ma kategorię A.  CEIDG powstało w 2011 r., więc cała dokumentacja dotycząca działalności gospodarczej do 2010 r. ma kat. A.

W moim urzędzie problem był też ze źle zakładanymi znakami spraw dla tej dokumentacji. Zbierano pod różnymi znakami całą dokumentację związaną z danym przedsiębiorcą, teczkę zamykała decyzja o zakończeniu działalności gospodarczej. I po tym znaku sprawy (decyzji kończącej działalność) wyszukiwano sprawy w archiwum zakładowym.
Na przykład teczka z decyzjami kończącymi działalność w roku 2007 r. zawierała dokumentację od roku 1994 lub nawet sprzed 1990. 

Po uzgodnieniu z archiwum państwowym zachowałam układ, jaki był nadany, jedynie rozdzieliłam sprawy przekładkami, żeby było czytelniej, gdyż trzymając się chronologii w ramach sprawy, znak pod którym założyłam sprawę był dopiero na ostatnim piśmie.
Dla pewności zawsze warto takie sprawy skonsultować ze swoim AP 
 

Rovan

Cytat
Zbierano pod różnymi znakami całą dokumentację związaną z danym przedsiębiorcą
To mi wygląda na teczkę zbiorczą.
Przepisy wprawdzie nie wymagają aby tego typu dokumentację prowadzić w formie teczek zbiorczych, ale pomysł sam w sobie nie jest zły.
Pod warunkiem, ze byłby zrealizowany zgodnie z zasadami sztuki - Czyli każda sprawa, której akta trafiły do teczki zbiorczej powinna byc najpierw zarejestrowana we właściwej tematycznie teczce rzeczowej, a po przeniesieniu dokumentacji do teczki zbiorczej informacja o tym fakcie powinna zostać umieszczona na pierwotnym spisie spraw.
Po przeniesieniu akta zachowują dotychczasowe znaki spraw, zaś cała teczka zbiorcza otrzymuje najwyższą mozliwą kategorię archiwalną (czyli jeśli mamy w teczce np. sprawy o kat. B10 i kat. A, to całość otrzymuje kat. A), chyba że teczka zbiorcza ma własna klasę i kategorię w JRWA (ale w omawianym przypadku nie miała).