Autor Wątek: WYBORY--> WYKAZY PODPISOW OSÓB POPIERAJACYCH LISTE KANDYDATOW NP NA RADNYCH  (Przeczytany 358 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ewelina_907

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 109
Hej,

Jak zaklasyfikować WYKAZY PODPISOW OSÓB POPIERAJACYCH LISTE KANDYDATOW NP NA RADNYCH?

Poniżej zrzut z JRWA aktualny. Jak byście to zaklasyfikowali?


Offline Bolek

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
A czy nie jest to dokumentacja komitetów wyborczych? Wydaje mi się, że gminie nic do tego. Ale ponieważ jest organizatorem więc takie wykazy z podpisami zostały.
prawy obrońca lewego słupka

Offline ewelina_907

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 109
Tak ma Pan rację. Ale dostałam takie pismo poniżej gdzie jest informacja ze wykazy podpisow osob popierajacych liste kandydatow na radnych przechowuje archium zakłądowe urzedu gminy przez 10 lat. I dlatego msuze je gdzies zaklasyfikowac.

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Zgodnie z przepisami jest to dokumentacja lokalnej delegatury KBW, a nie UG i to właśnie KBW powinno ją przechowywać przez okres 10 lat. (patrz par. 12 i 13 ust. 3 pkt 1 i ust. 4 Rozp. MKiDN w sprawie sposobu przekazywania, przechowywania i udostępniania dokumentów z wyborów).

Cytuj
§  12.
Dyrektor delegatury Krajowego Biura Wyborczego przechowuje dokumenty z wyborów w archiwum zakładowym (...).
§  13.
1.
W terminie 5 lat od dnia wyborów dyrektor delegatury Krajowego Biura Wyborczego przekazuje dokumenty z wyborów do archiwum państwowego właściwego miejscowo dla siedziby delegatury Krajowego Biura Wyborczego.
(...)
3.
Przekazaniu nie podlegają:
1)
wykazy podpisów osób popierających
(...)
4.
Dokumenty, o których mowa w ust. 3 pkt 1, podlegają brakowaniu po upływie 10 lat od dnia wyborów

Dokumentacja ta nie podlega zatem klasyfikacji rzeczowej w oparciu o JRWA dla Gmin.
Należy dokonać dla niej jedynie kwalifikacji archiwalnej.
« Ostatnia zmiana: Marzec 31, 2023, wysłana przez Rovan »

Offline ewelina_907

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 109
Czyli jak mam to rozumiec:

Dokumentacja ta nie podlega zatem klasyfikacji rzeczowej w oparciu o JRWA dla Gmin.
Należy dokonać dla niej jedynie kwalifikacji archiwalnej.
     ???

Tzn ze  Moge przekazac do archwum jedynie pod wzgledem kategorii B10 i bez zadnej klasyfikacji?


Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Dokładnie.

Nawet jeśli przechowujesz tę dokumentację w ZA Urzędu Gminy, to dokumenty te nie są częścią zespołu8 dokumentacyjnego UG.
To jest dokumentacja obca, innego aktotwórcy.

Zastanów się, czy kiedy UG przejmuje np. dokumenty zlikwidowanego gimnazjum, to klasyfikuje je w oparciu o swój JRWA? Oczywiście, ze nie - powinny być zaklasyfikowane w oparciu o JRWA gimnazjum (o ile był stosowany).
Dokładnie tak samo jest w tym przypadku.
Skoro delegatura KBW nie stosowała swojego JRWA, to dokumentacja nie otrzyma klasyfikacji rzeczowej, a jedynie kategorie archiwalna wynikającą wprost z rozporządzenia (B10)