Autor Wątek: DOSTĘPNOŚĆ USŁUG PUBLICZNYCH - okres przechowywania wniosków  (Przeczytany 311 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Aleksandra

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 111
Witam,
Zgodnie z Ustawą o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, dana osoba może złozyc wniosek do jednostki publicznej o usunięcie bariery (przeszkodę lub ograniczenie architektoniczne, cyfrowe lub informacyjno-komunikacyjne, które uniemożliwia lub utrudnia osobom ze szczególnymi potrzebami udział w różnych sferach życia na zasadzie równości z innymi osobami). Moje pytanie dotyczy odpowiedniej klasyfikacji i kwalifikacji takich wniosków w jednostce. Czy ktoś z forumowiczów ma doświadczenie w tej materii? nie mam pojęcia ile powinny być trzymane takie sprawy, dodatkowo IOD żąda, aby w klauzuli RODO zawrzeć na dzień dobry informację o długości przechowywania danych osobowych w związku z rozpatrywaniem takich wniosków. Będę wdzięczna za pomoc.

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Zważywszy, że przedmiotowe wnioski składane są w trybie postępowania skargowego, a jednocześnie w samej ustawie brak jest regulacji co do wymaganego okresu ich przechowywania, uważam że należy je klasyfikować w klasie właściwej dla skarg i wniosków załatwianych bezpośrednio i stosować adekwatną kwalifikację archiwalną (A/B25).

W świetle art. 5 ust 1. lit e RODO oraz art. 21d UNZA dane osobowe można do celów archiwalnych przetwarzać przez cały wymagany prawem okres przechowywania dokumentacji, w której dane te są zawarte (a w przypadku materiałów archiwalnych - wieczyście).

Offline Aleksandra

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 111
Dziękuję za odpowiedź :)