Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

OŚWIADCZENIA MAJATKOWE - BRAKOWANIE

Zaczęty przez Aleksandra, Luty 01, 2023,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Aleksandra

Witam wszystkich,
jak macie w Waszych jednostkach rozwiązany temat niszczenia oświadczeń majątkowych? U nas gromadzi i przechowuje je komórka od informacji niejawnych (kat. B6). Co potem? Powinni przygotować spis dokumentacji dla której okres przechowywania minął i przekazać do komórki archiwum, która wystąpi (za zgodą kierownika jednostki) do AP o zgodę na brakowanie? Pytam, bo to specyficzna dokumentacja, nigdy np. nie trafia do AZ, może rządzi się jakimiś innymi prawami również w kwestii jej brakowania? Z góry dziękuję za pomoc.

Rovan

Teoretycznie (w świetle przepisów powszechnych) brakowanie takiej dokumentacji mogłoby odbywać się w ogóle bez angażowania archiwum zakładowego (chyba że normatywy kancelaryjno-archiwalne jednostki regulują to inaczej). Czyli zarówno spis jak i wniosek na brakowanie mógłby przygotować kierownik komórki merytorycznej.
W praktyce jednak najlepiej jeśli będzie nad tym czuwał archiwista. Czyli tak jak opisałaś:
Cytat
Powinni przygotować spis dokumentacji dla której okres przechowywania minął i przekazać do komórki archiwum, która wystąpi (za zgodą kierownika jednostki) do AP o zgodę na brakowanie

Aleksandra