Autor Wątek: Czujniki zalania  (Przeczytany 354 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 10
  • Płeć: Mężczyzna
Czujniki zalania
« dnia: Październik 04, 2022, »
Dzień dobry,

magazyn archiwalny mojego archiwum mieści się w piwnicy, podobnie jak magazyn dokumentacji, którym zarządza wydział merytoryczny. Otrzymaliśmy zalecenie zakupienia czujników zalania. Najbardziej wygodne byłyby takie, które przesyłałyby sygnał do pokoju całodobowej ochrony.

Czy możecie Państwo polecić mi jakieś konkretne czujniki? Nie wiem, czy jest szansa, aby czujniki te były jakoś podłączone pod sieć Wi-Fi, ale może mogłyby działać na zasadzie dzwonka eklektycznego? Nie znam się za bardzo na takich urządzeniach, dlatego będę wdzięczny za wskazówki.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Offline metricisRegninotarii

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 275
Odp: Czujniki zalania
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 06, 2022, »
Są dostępne czujniki zalania zarówno bezprzewodowe - wifi, radiowe, jak również i przewodowe. Zasada działania jest ta sama, tylko sposób komunikacji inny, ceny od 50 do 150zł.

Skoro magazyny są, niestety, w piwnicy, przy wyborze trzeba pamiętać, iż czujniki bezprzewodowe mogą mieć problem z zasięgiem - bo raz, że w piwnicy, dwa, że w magazynach archiwum są regały, wykonane z metalu, który może blokować sygnał.

Inna sprawa - ile tych czujników. Piwnice często nie mają idealnie równej podłogi, często są podzielone na osobne komory, a instalacji, z których może polecieć woda jest sporo. W przypadku, gdy tych czujników ma być więcej niż jeden/dwa zalecałbym wpięcie do jakieś centralki w pokoju ochrony, o ile będzie to technicznie możliwe. Można również zamontować oddzielną centralkę.

Czujniki komunikujące się przez wifi mogą się łączyć z routerem, jeśli ten ma dostęp do internetu, wysyła powiadomienia np. na telefon.
Czujniki komunikujące się radiowo podpięte są do centralki, która ma ograniczoną liczbę wejść.