Aktualności:

Widzę, że część osób może mieć problemy z zalogowaniem/hasłami/zatwierdzeniem konta - czytamy watek: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5043.0.html i potem proszę tej sprawie o kontakt na priv rafal.magrys(na)gmail.com

Menu główne

Archiwizacja dokumentacji audiowizualnej

Zaczęty przez matijas90, Grudzień 03, 2015,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

matijas90

Witajcie :)
Nie wiem czy taki temat był ale jeśli tak to pewnie słabo szukałem za co przepraszam

Pytania może infantylne ale szczerze nie wiem jak to ugryźć, a więc:
1) Od jakiegoś czasu digitalizuje i mam uporządkować fotografie.. i jestem w tym kompletnym laikiem więc na razie digitalizuje je w jpg, bo nie mam pojęcia jak to robić w TIFFach, bo konwertowanie z jpgów na tiff sprawia że zdjęcia mają słabszą jakość.. skaner: Canon CanoScan 9000F Mark II

2) Fotografie są całkowicie porozrzucane, a wpisane są osobno do rejestru (nie wiem nawet czy tak mogę nazwać, bo jest to po prostu zwykły zeszyt w który wpisano tytuły i wymiary fotografii czasem uwzględniając datę powstania, a księgi inwentarzowej brak) kopie, zdjęcia zdjęć, zdjęcia obiektów: obrazów czy mebli. Pomimo braku takowej księgi zdjęcia mają pieczątkę i numer inwentarzowy zgodny z numerem kolejnym przy wpisywaniu do "rejestru". Czy te wszystkie "dziwne przypadki" można dać do oficjalnego brakowania, po uprzednim sporządzeniu dokumentacji w tej sprawie? czy z racji tego, iż nie są one wpisane w prawdziwym inwentarzu można zrobić to bez jakiejś większej papierologii..?

sirsilis

1 - sprawdź w opcjach jaki jest zapis plików, jpg czy tiff, to standard więc powinieneś mieć możliwość zapisu do tiff, konwersja z jpg na tiff  - słabe, to już lepiej mieć jpg... W specyfikacji nie widzę do jakich plików skanuje ale tiff powinien być

2. dziwne przypadki do brakowania??? co chcesz brakować??? pomijając to że brakowanie to ZŁO :), może skolerować dane z zeszytu z faktycznym stanem posiadania i  wpisać do inwentarza później???

Jaka to instytucja??? komu podlega??? jeśli podlega jakiemuś AP to należało by zgłosić się do nich, powinni pomóc

Filip Kwiatek


luke

Na pewno nie konwertuj jpg na TIFF, nie wdając się w szczegóły, niczego dzięki temu nie osiągniesz.
Jeśli chodzi o zapis, oczywiście można w TIFF

After clicking the scan-button, a small windows opens up, dispaying the saving destination and the file format (jpg/tif/png/pdf). A click on save will confirm the settings.

Odnośnie porządkowania, tak jak napisał Filip, konsultacja, albo wizyta w NAC z pewnością ułatwi Ci zadanie, niezależnie czy jesteś pod nadzorem AP czy nie.

pierożek

Witam, i jak? konsultowałeś sie z NAC'em albo AP?
jakie były ich zalecenia?

Forumowicz

Witam! Pracuję w Powiatowym Urzędzie Pracy i do wniosków o przyznanie jednorazowo środków na działalność gospodarczą są dołączone zdjęcia, płyty CD. Czy powinnam wyłączyć je z dokumentacji i pracownicy odpowiedniej komórki organizacyjnej powinni sporządzić osobny spis dla takiej dokumentacji czy też powinnam je zostawić w aktach? Dodam, że Urząd, w którym pracuję, nie wytwarza materiałów archiwalnych.
Wiem, że dla Państwa to są banalne pytania, ale dopiero zaczynam pracę w składnicy akt, więc z góry dziękuję za wyrozumiałość.

Bolek

Przede wszystkim zajrzyj do instrukcji czy masz tam zapisy odnośnie postępowania z tego typu dokumentacją dołączoną na nośnikach.
prawy obrońca lewego słupka

Forumowicz

W instrukcji kancelaryjnej nie mamy zapisów odnośnie sposobów postępowania z dokumentacją inną niż aktowa.

Filip Kwiatek

Materiały audiowizualne powinny mieć odrębną ewidencję (spisy) i miejsce przechowywania (wyłączone z teczki aktowej).