Aktualności:

Widzę, że część osób może mieć problemy z zalogowaniem/hasłami/zatwierdzeniem konta - czytamy watek: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5043.0.html i potem proszę tej sprawie o kontakt na priv rafal.magrys(na)gmail.com

Menu główne

Archiwizacja dokumentacji audiowizualnej

Zaczęty przez matijas90, Grudzień 03, 2015,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

matijas90

Witajcie :)
Nie wiem czy taki temat był ale jeśli tak to pewnie słabo szukałem za co przepraszam

Pytania może infantylne ale szczerze nie wiem jak to ugryźć, a więc:
1) Od jakiegoś czasu digitalizuje i mam uporządkować fotografie.. i jestem w tym kompletnym laikiem więc na razie digitalizuje je w jpg, bo nie mam pojęcia jak to robić w TIFFach, bo konwertowanie z jpgów na tiff sprawia że zdjęcia mają słabszą jakość.. skaner: Canon CanoScan 9000F Mark II

2) Fotografie są całkowicie porozrzucane, a wpisane są osobno do rejestru (nie wiem nawet czy tak mogę nazwać, bo jest to po prostu zwykły zeszyt w który wpisano tytuły i wymiary fotografii czasem uwzględniając datę powstania, a księgi inwentarzowej brak) kopie, zdjęcia zdjęć, zdjęcia obiektów: obrazów czy mebli. Pomimo braku takowej księgi zdjęcia mają pieczątkę i numer inwentarzowy zgodny z numerem kolejnym przy wpisywaniu do "rejestru". Czy te wszystkie "dziwne przypadki" można dać do oficjalnego brakowania, po uprzednim sporządzeniu dokumentacji w tej sprawie? czy z racji tego, iż nie są one wpisane w prawdziwym inwentarzu można zrobić to bez jakiejś większej papierologii..?

sirsilis

1 - sprawdź w opcjach jaki jest zapis plików, jpg czy tiff, to standard więc powinieneś mieć możliwość zapisu do tiff, konwersja z jpg na tiff  - słabe, to już lepiej mieć jpg... W specyfikacji nie widzę do jakich plików skanuje ale tiff powinien być