Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

dokumenty z konkursu, kasacja a RODO

Zaczęty przez KasiaKatarzyna, Kwiecień 22, 2022,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

KasiaKatarzyna

Witam,
Więc tak:
Dokumenty z konkursu na stanowisko pracy w urzędzie gminy osób, które nie zostały wybrane powinny być przechowywane 5 lat zgodnie z JRWA z 2011r. kwestia jest taka, że z godnie z RODO te dokumenty powinny być odebrane przez niewybranego kandydata lub zniszczone. I co z tym teraz zrobić, w jaki sposób to zniszczyć, sporządzić spis kat. Bc i wysłać do AP, czy dokonać komisyjnej oceny przydatności dokumentacji a potem zniszczyć. Powołać komisje zarządzeniem? Jak wygląda to u was, jakie są praktyki i co zrobić z tym fantem?

KasiaKatarzyna

Jakie praktyki macie u siebie? Coś musicie z tym robić.

Aka

Z moich doświadczeń wynika, ze praktyki są różne, a temat delikatny. Są tacy, co powołują komisję niszczą, są też tacy co przejmują do az i występują o zgodę na brakowanie, co długo trwa i Inspektor RODO się denerwuje.  Kiedyś zapytałam o to na szkoleniu i stanowiska były bardzo różne.

EwelinaP

My stworzyliśmy z IOD procedurę niszczenia dokumentów aplikacyjnych zgodną z RODO, ustawą o pracownikach samorządowych i przepisami instrukcji kancelaryjnej. Niewykorzystane oferty są komisyjnie niszczone po wskazanym okresie. Nie prosimy wtedy o zgodę ap, a do akt naboru trafia protokół zniszczenia. Zgadzam się, że to temat bardzo delikatny. Nawet w raportach z kontroli NIK, czy w orzecznictwie spotyka się różne metody postępowania w tym zakresie.