Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

Prowadzenie teczek - data zakończenia sprawy

Zaczęty przez MarcinP, Marzec 22, 2012,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MarcinP

W spisach spraw jest "data zakończenia sprawy". Rozumiem to, jako datę pisma kończącego sprawę, np. decyzji. Natomiast spotkałem się z opinią, że wpisywać należy jako datę zakończenia sprawy datę uprawomocnienia się decyzji itp. Ktoś praktykuje taki zapis?

Rovan

Datą zakończenia sprawy jest zawsze data ostatniego pisma w danej sprawie. Natomiast przy pewnych typach dokumentacji, przy obliczaniu okresu jej przechowywania trzeba uwzględnić również i inne dane. Np. okres przechowywania akt spraw sądowych liczymy od daty wykonania orzeczenia (bądź umorzenia sprawy), umów - od daty wygaśnięcia umowy itp.

Jarek

#2
Nic podobnego, poczytajcie instrukcje kancelaryjne, np. § 56 pkt 3 IK wprowadzonej rozporządzeniem z 18 stycznia 2011- "prowadzący sprawę (...) wpisuje do spisu spraw datę ostatecznego załatwienia sprawy". Data ostatecznego załatwienia dość powszechnie jest błędnie utożsamiana z datami skrajnymi dokumentacji, a to dwie różne informacje służące różnym celom. Datą ostatecznego załatwienia będzie data wydania decyzji, przy czym decyzja ta nie musi być ostatnim dokumentem w sprawie.
Jarek Orszulak

Rovan

Cytat: Jarek w Marzec 23, 2012,
Datą ostatecznego załatwienia będzie data wydania decyzji, przy czym decyzja ta nie musi być ostatnim dokumentem w sprawie.

Tylko, czy w sytuacji gdy w danej sprawie (już po wydaniu decyzji) wciąż krążą pisma - możemy uznać ją za zakończoną?

stany

Decyzja to też pismo ,wpisujmy datę decyzji , jeżeli jest inne pismo po decyzji to wpisujemy datę ostatniego pisma.

Jarek

U mnie problem wypłynął przy okazji EZD (EZD jest niezłym "obnażaczem" tego typu sytuacji). Bo funkcjonowało to tak, że data wykonania czynności zamknięcia sprawy była w systemie odnotowywana jako data ostatecznego załatwienia na spisie spraw. Przyjrzałem się tematowi i wyszło dopiero co do czego służy. Data ostatecznego załatwienia to data tego pisma załatwiającego sprawę (np. decyzji) i ona powinna widnieć w spisie spraw (do celów kontroli terminowości załatwienia). Daty skrajne i obliczenie okresu przechowywania wynikają z daty ostatniego elementu akt sprawy, a samą czynność zamknięcia sprawy/odnotowania załatwienia na spisie spraw wykonamy już po zakończeniu wszystkich czynności związanych z daną sprawą - i siłą rzeczy data wykonania czynności zamknięcia sprawy i data ostaecznego załatwienia będą wtedy różne.

pozdrawiam
Jarek Orszulak

Rovan

Cytat: Jarek w Marzec 23, 2012,
siłą rzeczy data wykonania czynności zamknięcia sprawy i data ostaecznego załatwienia będą wtedy różne.

Wychodzi na to, że w systemie EZD możemy mieć nawet 3 daty:
- data załatwienia sprawy (np. decyzji)
- data ostatniego dokumentu w sprawie (jeśli pojawiło się juz po jej załatwieniu)
- data zamknięcia sprawy w systemie EZD
Przy czym podzielam tutaj opinię "stany", że datą ostatecznego załatwienia sprawy powinna być data ostatniego pisma w sprawie (nawet jeśli pojawiło się już po decyzji, czy innym dokumencie rozstezygającym sprawę. To redukuje nam ilość dat do 2 (zakończenia i zamknięcia

...a rubryka w spisie tylko jedna :'(

Jarek

Dopiero dziś zwróciłem uwagę na jeden drobiazg: otóż w paragrafie 63 instrukcji kancelaryjnej (rozporządzenie z 18.01.2011) jest mowa o tym że akta trafiają do az po dwóch latach od zakończenia spraw. No i mamy kłopot - w świetle tego, co udało mi się ustalić powyżej, w przypadku papierowych akt spraw, taka data nie jest nigdzie odnotowywana  - na spisie spraw mamy datę ostatecznego załatwienia, a nie datę zamknięcia sprawy.
Jarek Orszulak

Grzegorz

Dzień dobry,
w mojej instytucji zastanawiamy się obecnie kiedy kończy się sprawa dotycząca danego zarządzenia dyrektora, wprowadzenia instrukcji, procedury czy np. wprowadzenia wzorów formularzy i druków własnych. Rozważamy dwie możliwości - zakończenie sprawy to data ogłoszenia lub data końca obowiązywania.

Osobiście jestem za drugim wyjściem. Zakończeniem sprawy jest dla mnie moment, w którym dany akt przestaje obowiązywać, gdyż został odwołany lub zastąpiony nowym. Wówczas w systemie EZD możemy łatwo odfiltrować akty wewnętrzne obecnie obowiązujące. Minusem jest to, że sprawy mogą ciągnąć się kilka lat.

Chętnie przeczytam zdania innych osób.
Pozdrawiam,
Grzegorz

EwelinaP

Data zakończenia sprawy nie zawsze jest tożsama z datą ostatniego pisma w sprawie. Np. momentem "zakończenia" dla upoważnienia będzie data jego wygaśnięcia, a nie wydania. Jeśli decyzja zostaje wydana na 10 lat, to datą zakończenia także jest moment jej wygaśnięcia, a nie wydania. Dla pozwoleń na budowę datą zakończenia sprawy, czyli datą, od której liczy się okres przechowywania, jest moment zniszczenia/rozbiórki budynku. Dla zarządzeń dyrektora faktycznie datą zakończenia powinien być moment wygaśnięcia. Ale czy na pewno? Czy w takim razie poszczególne zarządzenia, jeśli ciągle obowiązują, powinny być przechowywane na stanowiskach pracy? Zarządzenia i tak mają kategorię A. Czy zatem nie lepiej jest przekazać komplet do archiwum? U nas tak się dzieje. Nie dzielimy zarządzeń na te obowiązujące i te uchylone. Tworzą one jeden integralny zbiór, a ich status jest odnotowany w rejestrze. Będą one przechowywane tak długo, jak będzie istniał nasz urząd. Ale możemy sobie na to pozwolić, bo tych zarządzeń jest max 150 rocznie. Jak w większości problematycznych przypadków, zasięgnęłabym opinii archiwum państwowego.

Jarek

Brak słów  :-[
Nie tylko że nie znacie przepisów, to nie czytacie nawet dyskusji do których doklejacie swoje posty.  :(
Jarek Orszulak