Internetowe Forum Archiwalne > Metodyka Archiwalna
Spis spraw - powielony numer sprawy
msg:
Mieliśmy podobną sytuację. Przez kilka lat stosowany był u nas w jednostce jrwa niezatwierdzony przez AP. Przy przekazywaniu dokumentacji do archiwum zakładowego kontaktowaliśmy się z AP i kazano nam pozostawić klasy bez zmian ale w każdym przypadku stosować kategorię archiwalną z jrwa obecnego, zatwierdzonego już przez AP, nawet jeśli w tym wcześniejszym nieoficjalnym była wyższa kategoria a teraz jest niższa.
Czarny1986:
@Qklinski faktycznie nie wygląda to ciekawie. Ale obawiam się, że skoro AP uznało jednostkę za wytwarzającą materiały archiwalne to przynajmniej dla kat. A będzie konieczna mozolna praca żeby jak najwięcej odtworzyć i uporządkować. Jeżeli chodzi o stosowanie JRWA to przychylam się do opinii przedstawionej powyżej. Spotkałem się z podobną sytuacją w odniesieniu do materiałów archiwalnych. Po 3-4 miesiącach udało mi się uporządkować ok. 1mb. teraz myślę, że zrobiłbym to trochę szybciej jednak przy większej liczbie dokumentów i tak jest to bardzo czasochłonne zajęcie...tym bardziej, że archiwista nie zawsze posiada wiedzę z tematyki dotyczącej poszczególnych rodzajów dokumentacji, a pracowników którzy ją wytworzyli najprawdopodobniej już nie ma....
Życzę wytrwałości i powodzenia
Qklinsky:
To mam jeszcze takie pytanie:
Porządkuję karton po kartonie, teczkę po teczce i dokument po dokumencie. Przygotowuje też spisy zdawczo-odbiorcze, bo formalnego przekazywania do pomieszczenia archiwalnego do tej pory nie było. I jak mam to pogodzić z tym, że za niedługo zaczną mi "wpadać" do archiwum bieżące teczki i spisy zdawczo-odbiorcze, a równocześnie tworzę te dotyczące teczek z przeszłości? Chodzi mi głownie o numerowanie spisów-zdawczo odbiorczych i umieszczenie ich w wykazie spisów. Tu nie musi być mimo wszystko zachowana jakaś chronologia?
Jarek:
Nie musi, nie ma to żadnego znaczenia.
Czarny1986:
--- Cytat: Qklinsky w Grudzień 21, 2021, ---To mam jeszcze takie pytanie:
Porządkuję karton po kartonie, teczkę po teczce i dokument po dokumencie. Przygotowuje też spisy zdawczo-odbiorcze, bo formalnego przekazywania do pomieszczenia archiwalnego do tej pory nie było. I jak mam to pogodzić z tym, że za niedługo zaczną mi "wpadać" do archiwum bieżące teczki i spisy zdawczo-odbiorcze, a równocześnie tworzę te dotyczące teczek z przeszłości? Chodzi mi głownie o numerowanie spisów-zdawczo odbiorczych i umieszczenie ich w wykazie spisów. Tu nie musi być mimo wszystko zachowana jakaś chronologia?
--- Koniec cytatu ---
Każdy spis dostaje kolejny numer, bez względu na to czy powstał w wyniku porządkowania czy po przyjęciu z komórek. Wtedy spisy będą chronologicznie. Ja zamieszczałem pod spisem adnotację, że powstał w wyniku porządkowania magazynu. Czasem dodałem informację o JRWA na podstawie, którego dokonano kwalifikacji :]
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej