Autor Wątek: oświadczenia majątkowe radnych  (Przeczytany 2074 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline archiwumUM

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 175
Odp: oświadczenia majątkowe radnych
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 07, 2021, »
Czyli jednak RODO? W klauzulach informacyjnych, uzgodnionych z moim IODO, rzeczywiście wpisujemy okres przetwarzania danych wynikający z JRWA. Ale czasami jest tak, że - z różnych względów - nie ma możliwości wybrakowania w danym roku

Offline to/die/for

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 39
Odp: oświadczenia majątkowe radnych
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 08, 2021, »
i to jest ogólnie problem z prowadzeniem archiwów zakładowych i składnic akt. U mnie, w szpitalu, poprzedni IOD mówił, że będę miał teraz cięższą pracę właśnie m.in. przez to, że trzeba pilnować systematyki brakowania. A to jest trudne i przez to, że są zaległości i przez ilość dokumentacji bo w szpitalu jest jej dużo

Offline Bolek

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: oświadczenia majątkowe radnych
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 08, 2021, »
No i po przeczytaniu tego przypadku, rzeczywiście można mieć problemy z GIODO, jeśli przechowujemy dłużej dokumentację. Ale z kolei w przepisach instrukcji archiwalnej jest taki zapis, że na wniosek kierowników komórek można wydłużyć okres przechowywania ponad ten wskazany w JRWA. No i które przepisy są tutaj ważniejsze?
ale w instrukcji masz, że to archiwista regularnie typuje dokumentację niearchiwalną do brakowania, zwraca się do właściwych komórek organizacyjnych o opinię w sprawie typowanych do brakowania akt i jak zauważasz kierownicy mogą wydłużyć okres przechowywania danej dokumentacji tylko, że musi to zatwierdzić sekretarz, dyrektor, itp. No i pytanie o ile wydłużyć?
prawy obrońca lewego słupka