Autor Wątek: Dokumetacja pracownicza - szafy metalowe  (Przeczytany 919 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Aleksandra

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 119
Dokumetacja pracownicza - szafy metalowe
« dnia: Wrzesień 22, 2021, »
Cześć, czy w przepisach jest gdzieś WPROST napisane, że akta osobowe lub ogólnie dok. pracowniczą NALEŻY przechowywać w metalowych szafach po przekazaniu do archiwum (czyli w archiwum w szafie)? bo moje kadrowe sie upierają, a ja tego nigdzie nie widzę.. Są przepisy z 2005 r. w sprawie przechowywania dokumentacji osobowej, ale tam nic o szafach nie ma.. Będę wdzięczna za odpowiedź.

Offline Danuta J. Samek

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 232
Odp: Dokumetacja pracownicza - szafy metalowe
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 22, 2021, »
Dzień dobry, w większości przypadków - w urzędach, instytucjach - sprawa archiwizacji teczek osobowych tak się właśnie kończy. To czynnik pozamerytoryczny, ludzki. Kwestia zaufania do kolegi/koleżanki archiwisty i w ogóle do ochrony dokumentów w archiwum danej instytucji. W moim urzędzie nie ma dyskusji na temat przechowywania akt osobowych, pracowniczych poza kadrami. Wszystkie znajdują się pod kluczem w oddzielnym pomieszczeniu, w kasach pancernych komórki ds. kadr. Teczki są pod ścisłą ochroną i nikt poza "górą" i właścicielem danej teczki - do akt osobowych nie ma dostępu. Czy w archiwum zakładowym przewidywane są szafy pancerne? Nie. Przepisy tego nie formułują. To kwestia postrzegania archiwum jako miejsca dziwnego, ogólnie dostępnego etc. Niestety.       
Pozdrawiam
Danuta J. Samek