Kilka suchych faktów: przykłady lokalnych baz scalonych z IZĄ w Poznaniu:
a) baza INDEKS – indeks uzupełniający nazw własnych do inwentarzy – 30 533 rekordy, pola: Nr AP, Numer zespołu, Nazwa zespołu, Sygnatura, Typ, słowa kluczowe, Strona początkowa, Strona końcowa, Miejscowość, Kategoria, Kategoria II, Kategoria III, dodatek
b) baza INDEKS-SZKODY – Indeks szkód wojennych, Zarząd Miejski w Poznaniu – 42 521 rekordów, pola: Nr AP, Numer zespołu, Sygnatura, Typ, słowa kluczowe, dodatek, numer sprawy (formularza), uwagi
c) baza REJESTR STOWARZYSZEŃ: 1341 rekordów, pola: Identyfikator, Nazwa Archiwum, Numer Archiwum, Nazwa stowarzyszenia, Miejscowość, Nazwa zespołu, Numer zespołu, Sygnatura, Numer rejestru
Wszystko ładnie scalone, pozbyliśmy się 3 niepotrzebnych, raczej chałupniczych baz danych. Do tego wyszukiwarki: dla całego zasobu i osobna dla jednego zespołu (przydaje się przy większych zespołach, gdy chcemy uniknąć „szumów informacyjnych” z innych zespołów). Wyszukiwanie przez 3 wyrażenia, dowolna cześć słowa. Mówię o tym wszystkim dlatego, aby nie pomyślał Pan, że coś wymyślam, czy gadam po próżnicy.
Ale jak widzę Pan jest zdeterminowany, aby założyć nową bazę. Czy nie lepiej byłoby np. dodać kolejny rodzaj dokumentu do pola „rodzaj dokumentu” w zakładce „wykaz dokumentów” (mówię o bazie IZA 5)? Jest osobna wyszukiwarka dla dokumentów; mógłby Pan wtedy wybrać rodzaj dokumentu („korespondencja”) i wyrażenie wyszukiwawcze. Do tego istnieje możliwość wydruku obiektów.
Ale nic na siłę :cry: ; tak czy inaczej życzę powodzenia i Wesołych Świąt
![Uśmiech :)](http://www.ifar.pl/Smileys/akyhne/smiley.gif)