Aktualności:

21 Rocznica IFAR - króciutka refleksja rocznicowa... --> http://www.ifar.pl/index.php/topic,5040.0.html

Menu główne

początki

Zaczęty przez Kinia, Maj 13, 2021,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kinia

Jakie dokumenty przechowujemy w teczce "Dodatkowe zatrudnienie osób zatrudnionych"? A umowy z Urzędem pracy o zorganizowanie stażu czy prac interwencyjnych pod jakim hasłem? Jestem na etapie porządkowania archiwum i będę wdzięczna za każdą odpowiedź.

Danuta J. Samek

Dzień dobry, czy instytucja, w której Pani pracuje, posługuje się JRWA? To zasadnicze pytanie. Kolejne pytanie: jaka komórka wytworzyła dokumentację nazwaną "Dodatkowe zatrudnienie..." Jak Pani ustali te dwie informacje, dowie się Pani, kto - spośród Pani kolegów - powinien udzielić Pani odpowiedzi. Pozdrawiam.   
Pozdrawiam
Danuta J. Samek

Kinia

tak, posługujemy się jrwa, to są nasze początki podlegania pod AP, i szukam informacji jak trzeba klasyfikować dane dokumenty, pod jakimi hasłami, firma jest mała i nikt wcześniej nie miał styczności z jrwa, stąd moje pytania. Czy ktoś może mi odpowiedzieć będę wdzięczna.

Danuta J. Samek

Odpowiedź jest prosta. JRWA wymienia wszystkie rzeczowości, jakie występują u państwa w firmie. To nie pani ma się martwić określeniem rzeczowości pisma, tylko osoba, która prowadziła na jego podstawie sprawę. Jeśli "Dodatkowe zatrudnienie osób zatrudnionych" prowadzą u Was KADRY, to właśnie KADRY powinny prowadzić te sprawy pod określonym w JRWA numerem. Pod jakim? A poza tym, jak pracownicy firmy przekazują dokumenty do archiwum? Czy w ogóle to robią?   
Pozdrawiam
Danuta J. Samek

Kinia

U nas jest bałagan i potrzebuję informacji na temat jakie dokumenty przechowujemy pod danym hasłem klasyfikacyjnym. I właśnie poszukuję odpowiedzi co zawiera hasło: "Dodatkowe zatrudnienie osób zatrudnionych"

muniekdm

Pod tym hasłem przechowujemy dokumentację dotyczącą osób, które pracują także w innej instytucji. Powinny być tam m.in. zgody pracodawcy na podjęcie dodatkowego zatrudnienia w innej firmie czy instytucji.

Kinia

Dziękuję ci bardzo za odpowiedź, a możesz mi powiedzieć gdzie przechowujemy dokumentację z Urzędu pracy? np. staże i prace interwencyjne?

muniekdm

Najczęściej w JRWA jest hasło "Staże i praktyki".

Dory

Cytat: Kinia w Maj 13, 2021,
Jakie dokumenty przechowujemy w teczce "Dodatkowe zatrudnienie osób zatrudnionych"? A umowy z Urzędem pracy o zorganizowanie stażu czy prac interwencyjnych pod jakim hasłem? Jestem na etapie porządkowania archiwum i będę wdzięczna za każdą odpowiedź.
Kinia, podajesz za mało informacji, jak na mój gust. Co to znaczy "porządkujesz archiwum"? Czy w magazynie archiwum dokumentacja jest w totalnej rozsypce (tak niestety bywa), czy też przyjęto kiedyś bez klasyfikowania i kwalifikowania (też się zdarza) czy jeszcze inaczej? Pytasz w sumie o czynności, które powinien (był) wykonać pracownik merytoryczny.

Kinia

Porządkuje archiwum tzn. że wszystkie dokumenty wytworzone nie mają haseł klasyfikacyjnych ani żadnych numerów, do tej pory nie używaliśmy jrwa, a jak się ostatnio okazało podlegamy pod AP. Firma jest mała, nikt wcześniej nie miał styczności jak prawidłowo powinno się archiwizować dokumenty, ja pracuje od niedawna w tej firmie, coś tam wiem ale niewiele, mamy jrwa i teraz szukam gdzie wcisnąć (pod jakimi hasłami) dokumenty które mamy.

Kinia

Cytat: muniekdm w Maj 13, 2021,
Najczęściej w JRWA jest hasło "Staże i praktyki".

Mamy
1."Staże zawodowe"- czy tutaj możemy gromadzić dokumenty z Urzędu Pracy m.in. wszelkie pisma, wnioski, umowy o staż
2. "Wolontariat"
3. "Praktyki"
A gdzie prace interwencyjne? czy też w stażach?
Z góry dziękuję za odpowiedź

Danuta J. Samek

APELUJĘ DO PANI ARCHIWISTKI, ABY ZWRÓCIŁA SIĘ DO DYREKCJI O WPROWADZENIE OBOWIĄZKU PRAWIDŁOWEGO OPISU TWORZONYCH DOKUMENTÓW. MAJĄ TO ROBIĆ PRACOWNICY MERYTORYCZNI! PROSZĘ NAS NIE PYTAĆ O KAŻDY DOKUMENT, BO JEST TO FRUSTRUJĄCE. SZEF URZĘDU MA POSTAWIĆ NA NOGI SZEFÓW KOMÓREK, ABY ROZPOZNAWALI TERAZ TEN ŚMIETNIK. A na dziś, jeśli ktokolwiek przyjdzie do pani z plikiem dziadostwa, to proszę go posłać do diabła. Przejmowanie dokumentów do archiwum ma się odbywać na ustalonych przez AP zasadach. I koniec dyskusji. A JEŚLI MA PANI TAM TYLKO ŚMIETNIK, CZYLI ZBIÓR NIEPRZEJĘTYCH PRZEZ ARCHIWUM PAPIERÓW, TO - PYTAM - CO PANI BĘDZIE WYPOŻYCZAĆ W MOMENCIE NAGŁEJ POTRZEBY DOTARCIA DO DOKUMENTU IKS? NIC PANI NIE WYPOŻYCZY, BO ARCHIWUM PÓKI CO NIE ISTNIEJE. Pozdrawiam.   
Pozdrawiam
Danuta J. Samek