Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

Porządkowanie starych akt

Zaczęty przez Sindbad1, Luty 08, 2021,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sindbad1

Witam.
Może to już było ale mimo wszystko jeszcze raz (tak dla uporządkowania wiedzy) się Was pytam.
Wyobraźmy sobie. mamy taki zakład jak Centrum Usług Wspólnych w jakiejś gminie i nigdy nie brakowano dokumentów.
CUW ma normatywy zatwierdzone przez AP w roku 2013. Wcześniej nie miała żadnych.

Natomiast na początku lat 2000 przejęła dokumenty po innej jednostce zajmującej się wcześniej w gminie usługami wspólnymi.
Jak porządkować takie dokumenty? Oczywiście kategorie archiwalne brane są tylko z tego jrwa zatwierdzonego przez AP.

Czy powinienem podzielić je na trzy części, gdzie
jedna    (do 1999 roku) ma symbole i tytuły według Zarządzenia Ministra - Prezesa Urzędu Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1990 roku w sprawie ustalenia jrwa dla urzędów terenowych organów rządowej administracji ogólnej
druga (od 2000 do 2012r.)   opiera się na Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków miedzygminnych.
trzecia (dokumenty wytworzone po 2013r.) podlega kwalifikowaniu już według obowiązującego w CUW jrwa.

Czy jednak powinienem podczas tworzenia spisów zdawczo - odbiorczych, które zawierają stare dokumenty (wytworzone przed 2012 roku) nie pisać znaków i symboli ze starych jrwa tylko pisać tytuły, lata oraz kategorię archiwalną?

Dzięki i pozdrawiam
Sindbad

Sindbad1

Witam

Brak odzewu. Czy mogę liczyć na odpowiedz?
Pozdrawiam