Aktualności:

UWAGA:  - Upgrade do wersji 2.1.4 - zakończony... proszę o zgłaszanie ewentualnych błędów tutaj: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5037.msg32648.html#msg32648

Menu główne

Pytanie do pracowników OPS

Zaczęty przez młodziak, Styczeń 15, 2021,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

młodziak

Witam, chciałem się zapytać pracowników Ośrodków Pomocy Społecznej czy prowadzicie coś takiego jak "teczka koordynatora projektu"? Piszę nowy JRWA i  jestem ciekawy jak to jest w innych ośrodkach?

młodziak

Chodzi mi o taką teczkę, w której zbiera się większość rzeczy z projektu np. wnioski, korespondencję ze współdziałania itp.

młodziak

Cytat: młodziak w Styczeń 15, 2021,
Witam, chciałem się zapytać pracowników Ośrodków Pomocy Społecznej czy prowadzicie coś takiego jak "teczka koordynatora projektu"? Piszę nowy JRWA i  jestem ciekawy jak to jest w innych ośrodkach?


Czy ktoś może mi pomóc?

Dory

Cytat: młodziak w Styczeń 15, 2021,
Chodzi mi o taką teczkę, w której zbiera się większość rzeczy z projektu np. wnioski, korespondencję ze współdziałania itp.
Nie pracuje w OPS, ale zaintrygował mnie ten temat: czy w waszym JRWA jest hasło ?dokumentacja koordynatora projektu? czy coś podobnego? Wydawało mi się, ze takie dokumenty pasują do hasła dotyczącego wnioskowania o projekty i ich realizacji.

młodziak

Szanowna Dory, dzięki że ponownie mi odpowiadasz. Jak zapewne widziałaś ostatnie moje pytanie na forum pozostało bez odpowiedzi, tzn odpowiedź i tak nic mi nie pomogła :/

Tworzę dopiero JRWA i kierownik zapytał czy coś takiego mogli byśmy stworzyć bo bardzo  ułatwiłoby im to pracę i chciałby to wyodrębnić. Stąd moje pytanie bo może ktoś coś takiego ma i czy poleca lub odradza?


Dory

Tworzę dopiero JRWA i kierownik zapytał czy coś takiego mogli byśmy stworzyć bo bardzo  ułatwiłoby im to pracę i chciałby to wyodrębnić. Stąd moje pytanie bo może ktoś coś takiego ma i czy poleca lub odradza?
[/quote]
Hmm wydaje mi się, że - mimo chęci ułatwienia sobie pracy - to nie przejdzie w AP, jeśli takowemu podlegacie, przy czym co AP, to obyczaj (naprawdę AP różnie podchodzą do niektórych kwestii).
Czy zaglądałeś na stronę NDAP? - tu jest przykładowy JRWA dla OPS.
https://www.archiwa.gov.pl/pl/zarzadzanie-dokumentacja/zarz%C4%85dzanie-dokumentacj%C4%85?start=5
Zasadniczo obowiązują pewne schematy haseł klasyfikacyjnych w JRWA; jednym z elementów jest dokumentacja projektów (finansowanych najczęściej ze środków zewnętrznych) - taką dokumentację może prowadzić koordynator projektu (i zapewne powinien), ale wątpię, by przeszła nazwa "teczka koordynatora projektu" - to tak jakby nazwać "Faktury Pani Krysi" ;D
Może jednak wypowiedziałby się ktoś z OPS-u?

młodziak

no tak dzięki, właśnie myślałem, że może ktoś z OPSu się odezwie i wypowie ale zero odpowiedzi. Dziękuję za odpowiedź Dory!

ArchiwistaMOPS

#7
Cytat: młodziak w Styczeń 15, 2021,Witam, chciałem się zapytać pracowników Ośrodków Pomocy Społecznej czy prowadzicie coś takiego jak "teczka koordynatora projektu"? Piszę nowy JRWA i  jestem ciekawy jak to jest w innych ośrodkach?

Cytat: młodziak w Styczeń 15, 2021,
Chodzi mi o taką teczkę, w której zbiera się większość rzeczy z projektu np. wnioski, korespondencję ze współdziałania itp.

Jednolity rzeczowy wykaz akt stanowi jednolitą, rzeczową, niezależną od struktury organizacyjnej urzędu, klasyfikację akt powstających w toku działalności urzędu, czyli taki pomysł nie przejdzie przez AP.

Dokumentację projektów w  MOPS  prowadzimy w teczkach: 33- Obsługa finansowa funduszy i środków specjalnych; 4140 - Wnioskowanie o udział w zewnętrznych programach i projektach; 4141 - Realizacja programów i projektów zewnętrznych oraz w innych teczkach właściwych rzeczowo (np. zamówienia publiczne w teczce 261- Dokumentacja zamówień publicznych (w wydzielonej podteczce: Zamówienia współfinansowane ze środków UE ze stosowaniem ustawy Pzp; oraz w podteczce: Zamówienia współfinansowane ze środków UE w trybie art. 4 pkt 8 Pzp. Sprawy związane z realizacją zadań pomocy społecznej, realizowane ze środków UE, rejestrujmy w teczkach właściwych rzeczowo dla realizacji spraw z zakresu zadań pomocy społecznej. Dobrze jest wydzielić osobne podteczki (według nowej terminologi "grupy spraw" ;)).

młodziak

Aha ok, dzięki za odpowiedź.

TomekAtomek

Dopiero oswajam się z myślą zajmowania się archiwum w moim ops, chcą mnie z tym ożenić a ja jestem zielony. Pytania:
1. Jakie szkolenie ? Pierwszy stopień wystarczy czy trzeba też drugi ?
2. Jaki dodatek pieniężny za ogarnianie tematu? Teoretycznie każdy pracownik ma zrobić swoje i mi Dać Ale w praktyce pewnie będę robił za innych w wolnym czasie ( normalnje jestem zatrudniony na etat i zajmuje się 500+)Dodam, że w moim ops archiwum nie było robione wcale od około  25 lat czyli tyle mam do nadrobienia. Pomóżcie dobrzy ludzie bo zaczynam wątpić..