e-Doręczenia w systemie tradycyjnym, pytanie do koordynatorów

Zaczęty przez łucja, Listopad 24, 2023,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

łucja

Szanowni Koordynatorzy, czy przygotowujecie się do e-Doręczeń w waszych urzędach? Mam kilka pytań odnośnie tego nowego procesu przekazywania korespondencji i może bylibyście w stanie rozwiać moje wątpliwości odnoście następujących kwestii:
1.Czy obowiązek PURDE (publiczna usługa rejestrowanego doręczania elektronicznego) będzie tylko między urzędami i zawodami zaufania publicznego?
2. Jaką formę będzie miała wysyłana dotychczas korespondencja papierowa? Czy będzie konieczność jej skanowania?
3. Czy oddziały danego urzędu także będą musiały dostać oddzielne adresy do e-Doręczeń wpisane do Bazy Adresów Elektronicznych?
4. Jakie są sankcje z niewywiązania się z tego obowiązku?
Wiem, że być może termin wdrożenia e-Doręczeń zostanie przesunięty z 10 grudnia na 30 grudnia br., ale to i tak niewiele czasu. Będę wdzięczna za wyjaśnienia i podpowiedzi.

Rovan

1. Nie. Podmioty publiczne będą musiały stosować PURDE wysyłając przesyłki rejestrowane do wszystkich adresatów, którzy posiadają adres w BAE (a jesli nie posiadają, wówczas stosować PUH).
2. Nie. Mozna po prostu nie tworzyć egzemplarza papierowego dla adresata (wysłać naturalny dokument elektroniczny). Można również wysyłać skany, o ile zostana podpisane podpisem elektronicznym.
3. Nie, ale urząd może wystąpić o dodatkowe adresy jeśli jego struktura to uzasadnia.

łucja

Bardzo dziękuję, Rovan. Czy ten obowiązek dotyczy wszystkich przesyłek poleconych czy tylko za zwrotnym potwierdzeniem odbioru?

Rovan

Wszystkich poleconych (również bez ZPO).
Patrz art. 4 par. 1 i art. 5 ustawy o doręczeniach elektronicznych.

łucja


łucja