Autor Wątek: Rozporządzenia MSWiA z ustawy archiwalnej już są  (Przeczytany 6683 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kazimierz Schmidt

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 146
Ukazały się wreszcie (w Dzienniku Ustaw 206/2006) trzy ważne rozporządzenia MSWiA (z ustawy archiwalnej).

Dz.U. 2006 nr 206 poz. 1517 - Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 października 2006 r. w sprawie niezbędnych elementów struktury dokumentów elektronicznych
http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=WDU20062061517

Dz.U. 2006 nr 206 poz. 1518 - Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 października 2006 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z dokumentami elektronicznymi
http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=WDU20062061518

Dz.U. 2006 nr 206 poz. 1519 - Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 listopada 2006 r. w sprawie wymagań technicznych formatów zapisu i informatycznych nośników danych, na których utrwalono materiały archiwalne przekazywane do archiwów państwowych
http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=WDU20062061519

jak powstały te rozporządzenia (wraz z kolejnymi roboczymi wersjami) można prześledzić na forum epl.icm.edu.pl/forum. Tamże zapraszam do dyskusji na temat praktyki stosowania rozporządzeń i kształtu ewentualnych poprawek. Oczywiście zachęcam do dyskusji i na IFARze...

(w stosunku do poprzedniej wersji tego postu zmieniłem linki do tekstów rozporządzeń na aktualne znajdujące się na stronach Sejmu RP)
Kazimierz Schmidt

Offline Wojciech Woźniak

  • Moderator
  • st. kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 1132
Rozporządzenia MSWiA z ustawy archiwalnej już są
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 01, 2006, »
Witam
Mam pytanie dotyczące paragrafu 13 rozporządzenia w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z dokumentami elektronicznymi. Wskazane tam są obowiązkowe elementy protokołu oceny dokumentacji niearchiwalnej. Wśrod nich są podpisy członków komisji (pkt 1 ppkt 5). Czy oznacza to, że mogą to być podpisy elektroniczne, czy też, że protokół musi być w wersji papierowej?
Sometimes you eat the bear
and sometimes the bear eats you

Offline Kazimierz Schmidt

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 146
podpisy na protokoleoceny dokumentacji niearchiwalnej
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 03, 2006, »
Z tego co pamiętam z prac nad przygotowaniem rozporządzenia: celowo nie zaznaczono w jakiej wersji ma być sporządzony protokół. Ustalenie tylko tego co ma on zawerać pozwala na to, że obojętnie czy będzie on sporządzony w wersji elektronicznej, czy w papierowej, to będzie ważny jeśli będzie zawierał niezbędne elementy.
Skoro ustalone jest, że mają być m.in. podpisy członków komisji to albo będą to podpisy odręczne (w przypadku protokołu papierowego) albo elektroniczne (w przypadku protokołu elektronicznego).
Zachęcam do przeczytania fragmentu dyskusji na ten temat, która miała miejsce podczas przygotowywania rozporządzenia:
http://epl.icm.edu.pl/forum/viewtopic.php?t=65

Podumowując, dzięki takiemu zabiegowi określone są konkretne wymagania które jednocześnie nie zamykają drogi do elektronicznego "załatwienia" sprawy. Rozporządzenie będzie tu działało podobnie jak np. określenie dowodu księgowego w ustawie o rachunkowości (por Art. 21 Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości) gdzie podano co ma co najmniej zawierać dowód księgowy, ale nie podano jak ma on wyglądać i czy ma być sporządzony na papierze czy elektronicznie. Dzięki temu ci co chca informatyzować - robią to, a ci chcą dowodów księgowych na papierze mogą działać w ten sposób.
Warto jednak zauważyć, że spis zadwczo-odbiorczy dokumentów elektronicznych MUSI już być przygotowany i przekazany w wersji elektronicznej, ale wniosek dotyczący przekazania materiałów archiwalnych do archiwum państwowego już niekoniecznie (podobnie jak protokół oceny dokumentacji niearchiwalnej).
Kazimierz Schmidt

Offline Wojciech Woźniak

  • Moderator
  • st. kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 1132
Rozporządzenia MSWiA z ustawy archiwalnej już są
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 04, 2006, »
Witam
Przyznaję że post pana Kazimierza mnie uspokaja, bo już się obawiałem, że trzeba będzie sporządzić papierowy protokół oceny dokumentacji elektronicznej. Oczywiście można, jak pisze pan Kazimierz. No coż, jeśli się kto uprze...  :P
Sometimes you eat the bear
and sometimes the bear eats you