Z tego co pamiętam z prac nad przygotowaniem rozporządzenia:
celowo nie zaznaczono w jakiej wersji ma być sporządzony protokół. Ustalenie tylko tego co ma on zawerać pozwala na to, że obojętnie czy będzie on sporządzony w wersji elektronicznej, czy w papierowej, to będzie ważny jeśli będzie zawierał niezbędne elementy.
Skoro ustalone jest, że mają być m.in. podpisy członków komisji to albo będą to podpisy odręczne (w przypadku protokołu papierowego) albo elektroniczne (w przypadku protokołu elektronicznego).
Zachęcam do przeczytania fragmentu dyskusji na ten temat, która miała miejsce podczas przygotowywania rozporządzenia:
http://epl.icm.edu.pl/forum/viewtopic.php?t=65Podumowując, dzięki takiemu zabiegowi określone są konkretne wymagania które jednocześnie nie zamykają drogi do elektronicznego "załatwienia" sprawy. Rozporządzenie będzie tu działało podobnie jak np. określenie dowodu księgowego w ustawie o rachunkowości (por Art. 21 Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości) gdzie podano co ma
co najmniej zawierać dowód księgowy, ale nie podano jak ma on wyglądać i czy ma być sporządzony na papierze czy elektronicznie. Dzięki temu ci co chca informatyzować - robią to, a ci chcą dowodów księgowych na papierze mogą działać w ten sposób.
Warto jednak zauważyć, że spis zadwczo-odbiorczy dokumentów elektronicznych MUSI już być przygotowany i przekazany w wersji elektronicznej, ale wniosek dotyczący przekazania materiałów archiwalnych do archiwum państwowego już niekoniecznie (podobnie jak protokół oceny dokumentacji niearchiwalnej).