Aktualności:

21 Rocznica IFAR - króciutka refleksja rocznicowa... --> http://www.ifar.pl/index.php/topic,5040.0.html

Menu główne

archiwizacja

Zaczęty przez młodziak, Marzec 19, 2020,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

młodziak

Witam ponownie ;D
wiem, że jako archiwista powinienem to wiedzieć  :-[ ale jestem początkujący. mam pytanie. jak przygotowywać dokumentacje z 2013 roku do przyjęcia do achiwum?

Rovan

Dokładną instrukcję punkt po punkcie powinna być zawarta w instrukcji kancelaryjnej Twojej jednostki.
Poniżej link do przykładowej instrukcji dla systemu tradycyjnego, zapoznaj się z par. 37, 40 i 41.
https://www.archiwa.gov.pl/images/docs/2013_przyk_IK_tradycyjny.doc

młodziak

Dzięki Rovan  ;) na twoją pomoc zawsze można liczyć 8)

młodziak

Bo właśnie za bardzo nie wiedziałem, jak mam im to wytłumaczyć bo oni i tak swoje. Bo wiesz co w poprzedniej instytucji gdzie byłem mówili mi, że dokumenty z 2013 roku mam robić zgodnie z obowiązującym wtedy wykazem, ale już kategorię archiwalną mam nadawać wg nowego. No i teraz nie wiem :/

młodziak

Cytat: młodziak w Marzec 19, 2020,
Bo wiesz co w poprzedniej instytucji gdzie byłem mówili mi, że dokumenty z 2013 roku mam robić zgodnie z obowiązującym wtedy wykazem, ale już kategorię archiwalną mam nadawać wg nowego. No i teraz nie wiem :/
czyli w końcu jak to rozumieć???

Danutka

Nigdy nie zmieniasz symbolu hasła nadanego dokumentacji, bo gdyby kiedyś ktoś chciał się powołać na dane pismo, to poda znak pisma taki jaki był wtedy nadany, czyli wg obowiązującego JRWA w momencie wytworzenia dokumentacji. Natomiast, jeśli później w danej instytucji zmienił się wykaz akt, to należy sprawdzić czy danemu hasłu nie podniesiono kategorii archiwalnej, np. z B5 na B10 czy na kat. A. W takiej sytuacji jedynie zmieniasz kategorie na wyższą, natomiast symbol i tytuł teczki pozostaje taki sam, jaki nadano w poprzednich latach.