archiwista - samodzielne stanowisko pracy

Zaczęty przez szerka, Grudzień 06, 2013,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

lukas_drill

witam,jak najbardziej jest wymagany konkurs, jeśli jesteś na stanowisku urzędniczym.
Ja od dłuzszego czasu zabiegałem, aby moje stanowisko archiwisty i koordynatora zrobić urzędniczym. Od momentu mojego przyjścia do urzędu było jako "administracyjne i obsługi", czyli w tej samej grupie co panie w sekretariacie, panie sprzątaczki, kierowca, gońcy i elektromonter... Nie ujmując żadnemu z powyższych, ale chyba my, archiwiści, mamy nieporównywalnie bardziej odpowiedzialne stanowisko niźli Ci z powyżej wspomnianych, przepisy, ustawę, kontrole, szkolenia i też studia wyższe (choć nie wymagane).
Wziąwszy to wszystko pdo uwagę, starałem się zmienić to na urzędnicze.
No i po wyborach samorządowych w 2015 roku w końcu się udało.
Zmieniła się władza i zmieniło się równocześnie pojmowanie archiwum, całej kancelarii i w końcu poczułem się doceniony za moja pracę (a archiwum można rzec organizowałem sam od samego początku...) i zaangażowanie.
Zwyczajnie dostałem wypowiedzenie, potem ogłosozno konkurs na stanowisko archiwisty i koordynatora; konkurs ów wygrałem a ze służby przygotowawczej zwolniono mnie, ze względu na zdobyte doświadczenie w ciagu poprzednich 7 lat pracy.
Tak więc proszę próbować, chodzić i męczyć, bo nei jest sprawiedliwym traktować archiwistę inaczej niźli innych urzędników.
Pozdrawiam

EwelinaP

W przepisach jest jasno powiedziane, że pracownicy wykonujący zadania archiwisty w dniu wejścia ich w życie stają się urzędnikami i nie trzeba rozpisywać konkursów. U mnie polegało to po prostu na zmianie umowy i awansie przy okazji z archiwisty na starszego archiwistę.